.[ ČeskéHry.cz ].
Format meshe
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Deluxe



Založen: 31. 07. 2007
Příspěvky: 235
Bydliště: Oslavany

PříspěvekZaslal: 20. červen 2008, 18:47:32    Předmět: Format meshe Odpovědět s citátem

Jaky pouzivate format meshe, nebo spis cely proces prenosu meshe z 3d softwaru do vaseho enginu?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezna



Založen: 27. 07. 2007
Příspěvky: 2156

PříspěvekZaslal: 20. červen 2008, 19:05:18    Předmět: Odpovědět s citátem

kdyz si pockas na GDS, prednaska o tomto se myslim chysta Wink - ale jinak vetsina lidi tu pouziva vlastni formaty, je to pro ne nejpohodlnejsi
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Quiark



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 816
Bydliště: Chlívek 401

PříspěvekZaslal: 20. červen 2008, 20:41:29    Předmět: Odpovědět s citátem

My v UFO:ET vesele používali Microsoftí .x (formát DirectX). Exportéry do toho existují a loadery taky.
_________________
Mám strach
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Deluxe



Založen: 31. 07. 2007
Příspěvky: 235
Bydliště: Oslavany

PříspěvekZaslal: 20. červen 2008, 20:46:29    Předmět: Odpovědět s citátem

jj v directX to az takovej problem neni, pro zacatek *.x staci, ale v OGL tam si to kazdej musi poresit jak umi. Ja sem si pro OpenGL udelal nejakej exporter v maxScriptu, jen pozice, normaly, UV, ale mam tam nejaky problemy prave stim UV mapovanim. Proste tam nemusis mit stejnej pocet vertexu a UV vertexu a zatim sem stim nic nevymyslel.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 20. červen 2008, 21:56:40    Předmět: Odpovědět s citátem

.x formát můžeš použít i v GL, stačí akorát použít D3DX a třídy ID3DXFile+ID3DXFileEnumObject+ID3DXFileData, z toho si snadno celej mesh vytáhneš. Na různé formáty se dají na netu vygooglit loadery, omrkni co umí exportovat tvůj modelovací nástroj a podle toho hledej loader.
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Lando



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 33
Bydliště: Cestice

PříspěvekZaslal: 21. červen 2008, 18:15:00    Předmět: Odpovědět s citátem

Deluxe napsal:
jj v directX to az takovej problem neni, pro zacatek *.x staci, ale v OGL tam si to kazdej musi poresit jak umi. Ja sem si pro OpenGL udelal nejakej exporter v maxScriptu, jen pozice, normaly, UV, ale mam tam nejaky problemy prave stim UV mapovanim. Proste tam nemusis mit stejnej pocet vertexu a UV vertexu a zatim sem stim nic nevymyslel.

[OT]jeden bod v maxu muze mit vic koordinatu, takze si ho musis (muzes) v exporteru zduplikovat. Nekde sem to resil. Kdyztak se ozvi na icq a ja to zkusim najit[/OT]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 21. červen 2008, 18:31:21    Předmět: Odpovědět s citátem

Lando napsal:
Kdyztak se ozvi na icq

Nechápu, proč se tady objevila tendence psát "ozvi se na icq". Ostatní se přece taky chtějí něco novýho dozvědět, tohle fórum není icq seznamka. Rolling Eyes
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezna



Založen: 27. 07. 2007
Příspěvky: 2156

PříspěvekZaslal: 21. červen 2008, 18:39:05    Předmět: Odpovědět s citátem

Eosie napsal:
Lando napsal:
Kdyztak se ozvi na icq

Nechápu, proč se tady objevila tendence psát "ozvi se na icq". Ostatní se přece taky chtějí něco novýho dozvědět, tohle fórum není icq seznamka. Rolling Eyes


presne - taky to nechapu - forum jsme zalozili proto, aby melo smysl - tedy aby se tu budovala nejaka znalostni baze, kterou je mozno prohledat - tim ze budete vse resit na ICQ nic nevyresite - dobre si vsimnete, ze se obcas stane ze stari matadori si problem vyresi bokem, to jim nemuze mit nikdo za zle, co je dulezite je, ze sem potom napisou jak ho vyresili, aby z toho neco meli i ostatni
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Deluxe



Založen: 31. 07. 2007
Příspěvky: 235
Bydliště: Oslavany

PříspěvekZaslal: 22. červen 2008, 13:10:31    Předmět: Odpovědět s citátem

OT: no ja sem se taky ptal lidi (1) na ICQ, hlavne proto ze je to vetsinou rychlejsi a nemusim tak dlouho cekat na odpoved (tim nechci rict, ze by to na foru trvalo nejak dlouho), ale kdys mne to brani pokracovat v psani kodu (treba nejaka chyba pri kompilaci) tak sem to radej resil pres ICQ. I kdys musim uznat ze to toho dotycneho mohlo docela stvat. Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Mem



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1959
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: 22. červen 2008, 13:23:56    Předmět: Odpovědět s citátem

OT: Deluxe - OMG, pochopil jsi vubec, co psal Eosie a rezna? Kdyz uz se neco zacne resit na foru, a je to vyreseno bokem (proc ne, ta rychlost pres ICQ je legitimni argument), tak by tady melo byt i reseni. Nic nenasere vic nez kdyz na netu najdes forum s tvym problemem, a na konci ten dotycny v lepsim pripade napise ze to vyresil a ze se omlouva za otravovani, misto toho aby tam napsal JAK to vyresil
_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Deluxe



Založen: 31. 07. 2007
Příspěvky: 235
Bydliště: Oslavany

PříspěvekZaslal: 22. červen 2008, 13:38:18    Předmět: Odpovědět s citátem

Mem napsal:
OT: Deluxe - OMG, pochopil jsi vubec, co psal Eosie a rezna? Kdyz uz se neco zacne resit na foru, a je to vyreseno bokem (proc ne, ta rychlost pres ICQ je legitimni argument), tak by tady melo byt i reseni. Nic nenasere vic nez kdyz na netu najdes forum s tvym problemem, a na konci ten dotycny v lepsim pripade napise ze to vyresil a ze se omlouva za otravovani, misto toho aby tam napsal JAK to vyresil

Tys mne teda dal, problem je v tom, ze to jeste nemam vyreseny, jen sem psal proc se obcas na neco ptam na ICQ
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Mem



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1959
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: 22. červen 2008, 18:17:39    Předmět: Odpovědět s citátem

OK, sorry, ja jen aby to bylo spravne pochopeno a hlavne se tim lidi zacali ridit a kdyz neco vyresi, tak to do toho fora i dopsali Smile
_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1558

PříspěvekZaslal: 22. červen 2008, 19:33:47    Předmět: Odpovědět s citátem

Když sme u toho X formátu - znáte nějakou osvědčenou knihovnu, aby to jelo i v linuxu a na macách (prostě tam, kde SDL)? Vím, že něco určitě existuje, ale hodila by se už nějaká odladěná knihovna (tzn. ne jenom "něco", to už můžu rovnou použít 3DS). Vlastní formát sice není problém, ale jak už se začnu dívat po animacích, tak s tím by bylo moc práce, tak proč si ji neušetřit.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 22. červen 2008, 19:43:37    Předmět: Odpovědět s citátem

No to bude asi problém, .X formát je totiž textový i binární. Ten textový by sis mohl parsovat sám, binární asi těžko. Smile Ale můžeš si pomocí D3DX udělat konvertor do textového.
EDIT: Tak jsem se díval do zdrojáků wine a nemají tam v d3dx podporu pro ID3DXFile implementovanou.
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1558

PříspěvekZaslal: 22. červen 2008, 20:22:07    Předmět: Odpovědět s citátem

Ne, sám nic parsovat nechcu Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna