Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Ták, který jazyk je pro uvedená pravidla nejlepší? |
C/C++(cca všude) |
|
57% |
[ 16 ] |
C#(by MS, jede na Win a někteých ostatních systémech) |
|
39% |
[ 11 ] |
Java(Původně produkt Sunu, cca všude) |
|
0% |
[ 0 ] |
Pascal/Delphi(Pascal by Niklaus Wirth,Delphi by Borland(přejmenováno na Inprise), jede na Win a Delphi navíc na Linuxu) |
|
0% |
[ 0 ] |
Ostatní(napíšu v diskusi) |
|
3% |
[ 1 ] |
|
Celkem hlasů : 28 |
|
Autor |
Zpráva |
if.then
Založen: 13. 04. 2008 Příspěvky: 579
|
Zaslal: 17. srpen 2008, 14:26:17 Předmět: Konstruktivní dohady - nejlepší jazyk na programování her |
|
|
Na radu Quiarka zakládám diskusi o programovacích jazycích (Toto není flamewar, toto je konstruktivní dohad ) Je jasné, že univerzální programovací jazyk neexistuje, ale já mám na mysli herní oblast Vyloučíme webové hry a zůstaneme u normálních. Já navrhuji téma: malý free projekt - 3 programátoři. Tak, a do toho _________________ For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++. |
|
Návrat nahoru |
|
|
rezna
Založen: 27. 07. 2007 Příspěvky: 2156
|
Zaslal: 17. srpen 2008, 14:35:30 Předmět: |
|
|
ne toto opravdu neni flamewar az na to ze to skonci jako totalni flamewar
maly projekt - 3 koderi - C# nebo python - ekvivalentni - zalezi pouze na znalostech programatoru - pripadne jiz hotovy engine + skript - Torque, WME, GM |
|
Návrat nahoru |
|
|
if.then
Založen: 13. 04. 2008 Příspěvky: 579
|
Zaslal: 17. srpen 2008, 14:41:57 Předmět: |
|
|
rezna napsal: |
ne toto opravdu neni flamewar az na to ze to skonci jako totalni flamewar
maly projekt - 3 koderi - C# nebo python - ekvivalentni - zalezi pouze na znalostech programatoru - pripadne jiz hotovy engine + skript - Torque, WME, GM |
Ale no tak, snad to nevyusti tak strasne
Ja bych dal C++ _________________ For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++. |
|
Návrat nahoru |
|
|
rezna
Založen: 27. 07. 2007 Příspěvky: 2156
|
Zaslal: 17. srpen 2008, 14:46:48 Předmět: |
|
|
if.then napsal: |
rezna napsal: |
ne toto opravdu neni flamewar az na to ze to skonci jako totalni flamewar
maly projekt - 3 koderi - C# nebo python - ekvivalentni - zalezi pouze na znalostech programatoru - pripadne jiz hotovy engine + skript - Torque, WME, GM |
Ale no tak, snad to nevyusti tak strasne
Ja bych dal C++ |
psals maly projekt - na co C++? - prilis obtizne, otravne, na malem projektu zcela zbytecne - neni treba hnat zadnou rychlost apod. - jedine ze bys mel hotovy engine v C++ a skriptoval ho v nem
btw - projekt bys mel specifikovat vice - typ hry, jak narocna grafika, ... |
|
Návrat nahoru |
|
|
if.then
Založen: 13. 04. 2008 Příspěvky: 579
|
Zaslal: 17. srpen 2008, 14:52:46 Předmět: |
|
|
Typ hry - napr mala 2D hricka, stredne narocna graf. _________________ For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Deluxe
Založen: 31. 07. 2007 Příspěvky: 235 Bydliště: Oslavany
|
Zaslal: 17. srpen 2008, 14:53:15 Předmět: |
|
|
Taky si myslím že by to chtělo trochu přiblížít, třeba pro FPS bych uz s C# vahal... A ono to vubec takhle posuzovat asi nejde, záleží taky co ti lidi mají za sebou třeba když umí dobře C++ a OpenGL tak nepřejsou na C# jen proto že se to na tenhle projekt hodi vic ne? |
|
Návrat nahoru |
|
|
Quiark
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 816 Bydliště: Chlívek 401
|
Zaslal: 17. srpen 2008, 14:57:16 Předmět: |
|
|
if.then: Jako my všichni víme, že z nějakého důvodu C++ miluješ.
rezna: Lepší flame tady než ve vlákně, které má jiné téma.
Moje hlavní poselství, které se snažím všem nováčkům vnutit je, aby se nezačínali učit programování s jazykem jako je C nebo C++. Až se naučí programovat, můžou si s nimi užít dosytosti. Takže tato anketa je trochu mimo.
Ale i tak bych na ten malý projekt C++ nevybíral. Ono teda dost záleží na tom, co má už člověk napsané a pokud má engine v C++ do kterého stačí dopsat 3 řádky a má hru, tak budiž. Ale pro začátek na zelené louce C#, Javu, Python nebo tak. Fakt to ušetří dost času. _________________ Mám strach |
|
Návrat nahoru |
|
|
rezna
Založen: 27. 07. 2007 Příspěvky: 2156
|
Zaslal: 17. srpen 2008, 15:06:46 Předmět: |
|
|
if.then - btw i anketu mas blbe - pascal bezi na linuxu - UTFG - free pascal |
|
Návrat nahoru |
|
|
if.then
Založen: 13. 04. 2008 Příspěvky: 579
|
Zaslal: 17. srpen 2008, 15:15:16 Předmět: |
|
|
rezna napsal: |
if.then - btw i anketu mas blbe - pascal bezi na linuxu - UTFG - free pascal |
Vazne? Omlouvam se, Free pascal uz nesleduju, je to pro me uzavrena kapitola
citace: |
if.then: Jako my všichni víme, že z nějakého důvodu C++ miluješ. |
Jak jsi to uhodl? duvod neprozradim, bude stacit, ze je podporovan prakticky vsemi platformami a dalsi veci...
citace: |
Moje hlavní poselství, které se snažím všem nováčkům vnutit je, aby se nezačínali učit programování s jazykem jako je C nebo C++. Až se naučí programovat, můžou si s nimi užít dosytosti. Takže tato anketa je trochu mimo.
Ale i tak bych na ten malý projekt C++ nevybíral. Ono teda dost záleží na tom, co má už člověk napsané a pokud má engine v C++ do kterého stačí dopsat 3 řádky a má hru, tak budiž. Ale pro začátek na zelené louce C#, Javu, Python nebo tak. Fakt to ušetří dost času. |
Ale no tak my vime ze z neznameho duvodu C# milujes Ale s Javou souhlasim _________________ For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Quiark
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 816 Bydliště: Chlívek 401
|
Zaslal: 17. srpen 2008, 15:24:13 Předmět: |
|
|
Deluxe napsal: |
, třeba pro FPS bych uz s C# vahal... |
Já bych neváhal ani minutu. Dokud můžu přepsat nejpomalejší kód v C++ tak není s rychlostí žádný problém. _________________ Mám strach |
|
Návrat nahoru |
|
|
Matasx
Založen: 17. 08. 2008 Příspěvky: 258
|
Zaslal: 17. srpen 2008, 15:31:31 Předmět: |
|
|
Nic jinýho než C# psát neumím (číst kód je něco jinýho ), takže ani nemůžu posoudit... Ale z pohodlí Visual Studia + C# se mi přechod na cokoliv jinýho jeví jako pád do propasti |
|
Návrat nahoru |
|
|
Deluxe
Založen: 31. 07. 2007 Příspěvky: 235 Bydliště: Oslavany
|
Zaslal: 17. srpen 2008, 15:38:16 Předmět: |
|
|
citace: |
Dokud můžu přepsat nejpomalejší kód v C++ tak není s rychlostí žádný problém. |
Jo no, na to jsem nějak pozapomněl. I když to tak nejak plánuju použít. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ladis
Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1536 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 17. srpen 2008, 15:38:32 Předmět: |
|
|
if.then napsal: |
Typ hry - napr mala 2D hricka, stredne narocna graf. |
A neni zrovna na tohle nejlepsi game maker?! Jazyk se da volit i podle pozadavku na hru, cilu projektu, graficke a vypocetni narocnosti a take podpore dalsich platforem. Na kazdou vec se tedy hodi asi neco jineho (na narocne FPS asi C++, na jednodussi veci C# a na jednoduche 2D hry game maker).
Jinak na ankete mi vadi i to, ze slucuje C a C++. Svy veci kodim vetsinou v Ccku, C++ se mi moc nelibi (delal jsem v nem proto jen 2 hry), na OOP je podle me daleko lepsi C# - prehlednejsi, jednodusi na pouzivani, spousta knihoven v zakladu nebo od ke stahnuti od MS, napr. formulare, Managed DirectX a XNA. To ale neznamena, ze neexistuji free knihovny i pro jine jazyky, ktere zjednodusuji vyvoj her (kdyz uz je to server o hrach): pro C/C++ je tu SDL + OpenGL, pro Delphi treba Asphyre...
A jak uz bylo receno, hlavni je naucit se algoritmicky myslet - pak uz neni problem prejit na jiny jazyk. Sam sem zacinal na QBasicu, pak Pascal (dokonce sem v nem napsal i okinkovou aplikaci pro Windows 3.1), pak Delphi, pak C/C++, pak C# a v zamestnanich jeste k tomu VB6, ASP, Oracle PL/SQL a PHP. Kdyz prechazite mezi jazyky, tak uz stejne jen hledate rozdily (napr. svou hru Mars Racer jsem udelal za 2 dny a predchazel tomu jen jeden tyden uceni se C# a tyden uceni Managed DirectX; nebo na aktualni pozici PHP programator sem byl prijat i bez znalosti jazyka PHP - ten sem se proste naucil behem prvnich 2 tydnu v zamestnani, kdyz sem se zaucoval do templatu na tvorbu webu ve firme). _________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ash
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 13 Bydliště: Bratislava
|
Zaslal: 18. srpen 2008, 21:28:03 Předmět: |
|
|
Čo tak sa vykašľať na hľadanie jedného ideálneho jazyka na hru, a zobrať dobrú kombináciu dvoch jazykov? Moja obľúbená kombinácia je C++ a Python. Výborne sa navzájom dopĺňajú, ľahko sa spolu integrujú, dokopy pokrývajú širokú škálu použití. |
|
Návrat nahoru |
|
|
|