Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
OndraSej

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 767 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
Zaslal: 25. květen 2009, 09:27:58 Předmět: |
|
|
VladR napsal: |
Ale ti ludia na 99% nepatria do skupiny casual hracov kupujucich 2-3 casual hry mesacne |
Jo, to asi ne. Ja tak maximalne jednu (a to uz radeji "normalni" AAA).
VladR napsal: |
Kvoli predajom urcite nie. Jedine vtedy, ak dotycny fakt chce mat port aj na mobily - teda len tak, bezdovodne, proste chce. Len to by najprv musel mat dokoncenu tu PC verziu, co je obvykle kamen urazu. |
Pokud jde o OS X, tak tam si myslim, ze to cenu ma hlavne kvuli prodejum. Ten trh je sice mensi, ale na druhou stranu je tam (1) mensi konkurence a (2) velky podil zakazniku zvyklych kupovat si software.
posila> Nj, ale XNA tu s nami uz nejaky ten patek je, tak to za tu dobu mohli aspon trochu vymazlit... _________________ http://trionteam.net |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Ladis

Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1537 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 25. květen 2009, 12:45:46 Předmět: |
|
|
Presne, Mac OS X trh dlouhodobe hodne roste (hlavne v USA), to jak podil Windows klesl pod 90 %, tak to se prakticky vsechna procenta prelila prave do Macu. (OT: Sam jsem tento vikend switchnul na Mac notebook a OS je to skutecne navykovy - i kdyz primarne mi slo o moznost vyvoje na nativnim stroji, doted jsem vicemene spokojene pouzival na predchozim notebooku Linux.) _________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
posila
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 201
|
Zaslal: 25. květen 2009, 13:35:25 Předmět: |
|
|
OndraSej napsal: |
posila> Nj, ale XNA tu s nami uz nejaky ten patek je, tak to za tu dobu mohli aspon trochu vymazlit... |
Jenom jsem psal, co je na něm pomalé . Štve mě to hodně. Třeba protože nejací stateční bojovnící už hlásí, že pro Xbox se nedá napsat celá hra v F#, protože ten všechny svoje struktury (n-tice, lambda funkce, dicriminated unions, ...) používá právě classy. (XNA asteroids clone aborted).
Jinak XNA je tu s námi od roku 2007, což aspoň v pádech fóra není zas tak dlouho  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
VladR
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1322 Bydliště: Greater New York City Area
|
Zaslal: 25. květen 2009, 21:13:07 Předmět: |
|
|
TOTO je ukazkovy pripad (vedlajsi thread), preco NeHeho PureC "C++" NIE:
if.then napsal: |
Tak jsem to projel debugem(kód NeHe z lekce 6) a zjistil jsem, že u Dev-cpp s MinGW hází program Segmentation fault:
kód: |
if (TextureImage[0])// Pokud obrázek existuje
{
if (TextureImage[0]->data)// Pokud existují data obrázku
{
free(TextureImage[0]->data);// Uvolní paměť obrázku
}
free(TextureImage[0]);// Uvolní strukturu obrázku
}
|
ve volání funkce free()
Bez toho program funguje bez problémů, nicméně, co s tím? (nechám si poradit od profíků) |
Beginner toto nemoze predvidat, lebo zacina. Netusi, co za peklo ho caka.
Ja osobne, ak by som za kazdy crash ,ktory som z titulu NeHeho tutorialov a jeho "cisteho C++" (pred 10 rokmi ani nic nebolo, akokolvek to znie neuveritelne) absolvoval, dostal 1 EURO, tak dnes letim vysmiaty namiesto Garriota na ISS  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
pavolzetor
Založen: 06. 09. 2008 Příspěvky: 12
|
Zaslal: 30. červen 2009, 20:19:55 Předmět: |
|
|
Augi napsal: |
Spíš žádný trh, ne?  |
napr. World of Goo mali pekný zisk z predaja na GNU/Linux |
|
Návrat nahoru |
|
 |
VladR
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1322 Bydliště: Greater New York City Area
|
Zaslal: 30. červen 2009, 20:42:47 Předmět: |
|
|
Ale World Of Goo je nieco na styl loterie. Vsetci vidia tu jednu hru, ale kolko pokusov inych teamov o nieco podobne bolo, uz nie.
World Of Goo nie je hodnoverny priklad, ale typicka vynimka potvrdzujuca pravidlo (a teraz nemyslim ani tak specificky na ten linux). |
|
Návrat nahoru |
|
 |
pavolzetor
Založen: 06. 09. 2008 Příspěvky: 12
|
Zaslal: 30. červen 2009, 20:57:28 Předmět: |
|
|
ak spravíš dobrú hru za dobrú cenu tak nevidím problém |
|
Návrat nahoru |
|
 |
VladR
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1322 Bydliště: Greater New York City Area
|
Zaslal: 30. červen 2009, 21:12:38 Předmět: |
|
|
Cena je uplne, ale uplne ze nepodstatna. WorldOfGoo sa predava aj pri cene 20 EUR na steame, co je absurdna cena za casual hru.
Ja mam doma vyse 2 stovky originaliek na vsetky mozne platformy, ale WorldOfGoo, aj ked ma demo hodne chytilo, som prvykrat spiratil, kedze mi nechcelo hru predat za 20 USD ale 20 EUR, co ja osobne povazujem za vydridusstvo mafianskych manierov. Ak vam je 20 USD malo, tak dostanete prd.
A nie, nebolo to na Steame, vtedy este na Steame ta hra nebola (cize sa nejedna o znamy problem eurodolarov)
Bola to sice po temer stovke originaliek prva hru co som spiratil po uz ani neviem akej dlhej dobe, ale bola a dodnes si za tym stojim, ze je to jeden z mala legitimnych dovodov na spiratenie
Spravit dobru hru je inak strasne, strasne malo. Potrebujes obrovsku davku stastia, aby si to vsimol jeden zdroj, ktory tvoju publicitu odpali spravnym smerom, inak nebudes mat navstevnost a mozes mat sebegenialnejsiu hru, ked o nej nebude nik vediet.
Ale OK, k uspechu treba mat tu "dobru hru".
No to je tak max. 10-15% celkoveho usilia.
Pozri, aj loteriu niekto z casu na cas vyhra Je len otazkou casu kedy pochopis, ze herny biznis je obrovska loteria
Online biznis je dnes niekde uplne inde ako 5 rokov dozadu a profiluje sa stale blbsim smerom  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
pavolzetor
Založen: 06. 09. 2008 Příspěvky: 12
|
Zaslal: 30. červen 2009, 21:22:21 Předmět: |
|
|
no ešte som nič nepredával, tak to bol len môj názor, díky za tvoj, ale myslím si, že virálny marketing je pri World of Goo dobrý |
|
Návrat nahoru |
|
 |
VladR
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1322 Bydliště: Greater New York City Area
|
Zaslal: 30. červen 2009, 21:26:49 Předmět: |
|
|
Len doplnim, ze kym si mlady, bez zavazkov/dlhov, tak to kludne skusaj, kedze ta to vlastne temer nic nestoji.
Ale mna nik nepresvedci, ze vyvoj hier je, z ineho ako existencneho dovodu (ked uz sa bavime o prachoch), pri tom pocte hodin co tomu treba venovat, rentabilnejsi pri mensej sume nez aspon tych 3.000 EUR na mesiac ako plat, resp. 4.000 EUR mesacne na fakturu. Beruc do uvahy samozrejme vsetky casove problemy, co to obnasa.
Inak si zober klasicky job za nizsiu sumu, ale dostanes:
104 dni platenych vikendov
25 dni dovolenky
16 dni statnych sviatkov
0-10 bonusovych firemnych dni
7 dni navsteva u lekara
-----------------------
162 dni
To je skoro pol roka, ktore ti bezny job zaplati, ale gamedev nie !
A v tej sume stale nemame zapocitany najvacsi problem herneho vyvoja - a to ze v polke vyvoja ti odkupia matersku firmu, restrukturalizuju jej portfolio a zrazu si v prdeli, bez ohladu na pocet A-ciek titulu, ci pocet nul za sumu licencie (vid desiatky zrusenych AAA hier za poslednych par rokov, pricom mnohe mali na konte aj 3M kopii).
Stabilita je nieco, o com sa hernemu biznisu v zivote nesnivalo a ani snivat nebude, bez ohladu na to, pod akym publisherom prave si.
Tak ale, kym nemas na krku rodinu, tak to nemusis riesit. Preco asi v ziadnej firme, kde som kedy bol na pohovore (a ze ich bolo pozehnane, ale v zivote sme sa na peniazoch nedohodli), som nevidel viac ako 20% ludi nad 30 rokov
No ved, kazdy rok skoly vychrlia tisice mladych, dychtivcov, prahnucich po moznosti robit gamedev 130 hodin tyzdenne - so why bother  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
pavolzetor
Založen: 06. 09. 2008 Příspěvky: 12
|
Zaslal: 30. červen 2009, 21:37:42 Předmět: |
|
|
je dobré si nechať poradiť, inač strašné ako zdierajú študentov |
|
Návrat nahoru |
|
 |
systemUser
Založen: 24. 07. 2008 Příspěvky: 5
|
Zaslal: 1. červenec 2009, 19:43:53 Předmět: |
|
|
Mám dotaz vztahující se spíše k počátečním příspvěkům tohoto vlákna.
Jako člověku, který se programováním her teprve seznamuje, se mi na XNA líbí, že je to ucelený systém na programování her. Hodně tutorálů a knížek o XNA vysvětluje celý postup jak hru naprogramovat jako celek a nesoustřeďuje třeba jen na grafiku. Je zde hodně cítit následující přístup - lepší jednoduchá 2D arkáda, ale vytvořená od začátku do konce (úvodní obrazovka, nápověda, počítání bodů, zvuky, sřídání levelů atd.), než nějaké "super cool" 3D demo.
Chtěl jsem se podobně podívat na programování her pod OpenGL, ale nevěděl jsem jak začít. Ve forech střídavě doporučují nebo zatracují NeHE tutoriály, ale ať už je jeich kvalita jakákoliv, nejedná se o programování her, ale spíše o programování některých aspektů ve hrách (hlavně grafika). Podobně se doporučuje Red Book, ale z letmého pohledu do ní jsem pochopil, že jde spíše o refernční příručku, než o návod k programování her.
Někde radili SDL, ale na webu SDL se tutoriály zase věnují jen některým aspektům tvorby her, nikoliv tvorbě hry jako celek.
Když dám do googlu "opengl tutorial" tak mě vyjdou miliony odkazů, takže zase nevím kde začít.
Co byste doporučili někomu kdo by chtěl se chtěl s programováním OpenGL her seznámit? Jsou nějaké tutoriály, kde nejde ani tak o ukázku toho co "suprovýho OpenGL umí", ale o vytvoření hry jako celek. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Quiark

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 816 Bydliště: Chlívek 401
|
Zaslal: 1. červenec 2009, 20:21:51 Předmět: |
|
|
Problém bude asi v tom, že OpenGL je knihovna jenom na grafiku. Všechno ostatní je na tobě. Takže musíš hledat spíš tutoriály o tvorbě her jako takové.
Tady na wiki nějaký chabý pokus o materiály o tvorbě her je, ale je to opravdu spíš chabý pokus
A preferuješ radši použití hotového řešení (tedy nějaký herní engine) nebo spíš si to napsat sám? _________________ Mám strach |
|
Návrat nahoru |
|
 |
nou

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1050
|
Zaslal: 1. červenec 2009, 20:31:04 Předmět: |
|
|
bohuzial OpenGL je len a len o 3D grafike. na vsetko ostatne si je treba najst ine prostriedky. ale k tvorbe hier je celkom vhodne SDL. pokryva systemove veci ako su spravy systemu a vytvaranie okna. a k tomu navezjuca mnozina SDL kniznic na zvuk, nacitavanie obrazkov alebo aj 3D modelov z 3dsmax. ked chces nieco ucelene tak by som ti skor odporucil mozno nejkay 3D engine ako su Ogre,Irlich. _________________ Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Peta

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 154 Bydliště: V prvnim patre hned vedle koupelny.
|
Zaslal: 1. červenec 2009, 21:25:46 Předmět: |
|
|
V podstatě máš asi tak 4 možnosti:
1) napsat si komplet všechno sám, loading modelů, přehrávání hudby ... atd.
2) využít různé knihovny na různé věci (něco na hudbu, něco na grafiku...)
3) použít kompaktnější sadu knihoven (např. nějaký framework, nebo engine)
4) GameMaker a spol.
Já osobně si myslím že nejlepší je možnost 2 nebo 3, to už pak záleží jaký projekt děláš, co je jeho cílem a podobně. Možnost 1 je spíš pro profíky a tam už to není moc o vývojařině her ale spíš třeba o vývoji vlastního enginu. Čtyřka je pak pro úplné začátečníky které ani tak nezajímá "jak" se to dělá, ale spíš se orientují na tu hru, takže si to vyrobí v "téměř" WYSIWIG editoru. Toť můj pohled na věc  _________________ Když je Ti smutno, otoč se tváří ke slunci a všechny stíny padnou za Tebe. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|