.[ ČeskéHry.cz ].
Jakou technologii do zacatku?
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
OndraSej



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 767
Bydliště: Brandýs nad Labem

PříspěvekZaslal: 25. květen 2009, 09:27:58    Předmět: Odpovědět s citátem

VladR napsal:
Ale ti ludia na 99% nepatria do skupiny casual hracov kupujucich 2-3 casual hry mesacne Wink


Jo, to asi ne. Ja tak maximalne jednu (a to uz radeji "normalni" AAA).

VladR napsal:
Kvoli predajom urcite nie. Jedine vtedy, ak dotycny fakt chce mat port aj na mobily - teda len tak, bezdovodne, proste chce. Len to by najprv musel mat dokoncenu tu PC verziu, co je obvykle kamen urazu.


Pokud jde o OS X, tak tam si myslim, ze to cenu ma hlavne kvuli prodejum. Ten trh je sice mensi, ale na druhou stranu je tam (1) mensi konkurence a (2) velky podil zakazniku zvyklych kupovat si software.

posila> Nj, ale XNA tu s nami uz nejaky ten patek je, tak to za tu dobu mohli aspon trochu vymazlit...
_________________
http://trionteam.net
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Ladis



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 1537
Bydliště: u Prahy

PříspěvekZaslal: 25. květen 2009, 12:45:46    Předmět: Odpovědět s citátem

Presne, Mac OS X trh dlouhodobe hodne roste (hlavne v USA), to jak podil Windows klesl pod 90 %, tak to se prakticky vsechna procenta prelila prave do Macu. (OT: Sam jsem tento vikend switchnul na Mac notebook a OS je to skutecne navykovy - i kdyz primarne mi slo o moznost vyvoje na nativnim stroji, doted jsem vicemene spokojene pouzival na predchozim notebooku Linux.)
_________________
Award-winning game developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
posila



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 201

PříspěvekZaslal: 25. květen 2009, 13:35:25    Předmět: Odpovědět s citátem

OndraSej napsal:
posila> Nj, ale XNA tu s nami uz nejaky ten patek je, tak to za tu dobu mohli aspon trochu vymazlit...


Jenom jsem psal, co je na něm pomalé Smile. Štve mě to hodně. Třeba protože nejací stateční bojovnící už hlásí, že pro Xbox se nedá napsat celá hra v F#, protože ten všechny svoje struktury (n-tice, lambda funkce, dicriminated unions, ...) používá právě classy. (XNA asteroids clone aborted).
Jinak XNA je tu s námi od roku 2007, což aspoň v pádech fóra není zas tak dlouho Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
VladR



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1322
Bydliště: Greater New York City Area

PříspěvekZaslal: 25. květen 2009, 21:13:07    Předmět: Odpovědět s citátem

TOTO je ukazkovy pripad (vedlajsi thread), preco NeHeho PureC "C++" NIE:

if.then napsal:
Tak jsem to projel debugem(kód NeHe z lekce 6) a zjistil jsem, že u Dev-cpp s MinGW hází program Segmentation fault:
kód:

    if (TextureImage[0])// Pokud obrázek existuje
    {
                           if (TextureImage[0]->data)// Pokud existují data obrázku
                           {
                                                        free(TextureImage[0]->data);// Uvolní paměť obrázku
                           }
                           free(TextureImage[0]);// Uvolní strukturu obrázku
    }

ve volání funkce free()
Bez toho program funguje bez problémů, nicméně, co s tím? Confused (nechám si poradit od profíků)


Beginner toto nemoze predvidat, lebo zacina. Netusi, co za peklo ho caka.

Ja osobne, ak by som za kazdy crash ,ktory som z titulu NeHeho tutorialov a jeho "cisteho C++" (pred 10 rokmi ani nic nebolo, akokolvek to znie neuveritelne) absolvoval, dostal 1 EURO, tak dnes letim vysmiaty namiesto Garriota na ISS Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pavolzetor



Založen: 06. 09. 2008
Příspěvky: 12

PříspěvekZaslal: 30. červen 2009, 20:19:55    Předmět: Odpovědět s citátem

Augi napsal:
Spíš žádný trh, ne? Very Happy


napr. World of Goo mali pekný zisk z predaja na GNU/Linux
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
VladR



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1322
Bydliště: Greater New York City Area

PříspěvekZaslal: 30. červen 2009, 20:42:47    Předmět: Odpovědět s citátem

Ale World Of Goo je nieco na styl loterie. Vsetci vidia tu jednu hru, ale kolko pokusov inych teamov o nieco podobne bolo, uz nie.

World Of Goo nie je hodnoverny priklad, ale typicka vynimka potvrdzujuca pravidlo (a teraz nemyslim ani tak specificky na ten linux).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pavolzetor



Založen: 06. 09. 2008
Příspěvky: 12

PříspěvekZaslal: 30. červen 2009, 20:57:28    Předmět: Odpovědět s citátem

ak spravíš dobrú hru za dobrú cenu tak nevidím problém
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
VladR



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1322
Bydliště: Greater New York City Area

PříspěvekZaslal: 30. červen 2009, 21:12:38    Předmět: Odpovědět s citátem

Cena je uplne, ale uplne ze nepodstatna. WorldOfGoo sa predava aj pri cene 20 EUR na steame, co je absurdna cena za casual hru.

Ja mam doma vyse 2 stovky originaliek na vsetky mozne platformy, ale WorldOfGoo, aj ked ma demo hodne chytilo, som prvykrat spiratil, kedze mi nechcelo hru predat za 20 USD ale 20 EUR, co ja osobne povazujem za vydridusstvo mafianskych manierov. Ak vam je 20 USD malo, tak dostanete prd.
A nie, nebolo to na Steame, vtedy este na Steame ta hra nebola (cize sa nejedna o znamy problem eurodolarov) Exclamation

Bola to sice po temer stovke originaliek prva hru co som spiratil po uz ani neviem akej dlhej dobe, ale bola a dodnes si za tym stojim, ze je to jeden z mala legitimnych dovodov na spiratenie Exclamation


Spravit dobru hru je inak strasne, strasne malo. Potrebujes obrovsku davku stastia, aby si to vsimol jeden zdroj, ktory tvoju publicitu odpali spravnym smerom, inak nebudes mat navstevnost a mozes mat sebegenialnejsiu hru, ked o nej nebude nik vediet.

Ale OK, k uspechu treba mat tu "dobru hru".

No to je tak max. 10-15% celkoveho usilia.

Pozri, aj loteriu niekto z casu na cas vyhra Smile Je len otazkou casu kedy pochopis, ze herny biznis je obrovska loteria Wink

Online biznis je dnes niekde uplne inde ako 5 rokov dozadu a profiluje sa stale blbsim smerom Idea
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pavolzetor



Založen: 06. 09. 2008
Příspěvky: 12

PříspěvekZaslal: 30. červen 2009, 21:22:21    Předmět: Odpovědět s citátem

no ešte som nič nepredával, tak to bol len môj názor, díky za tvoj, ale myslím si, že virálny marketing je pri World of Goo dobrý
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
VladR



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1322
Bydliště: Greater New York City Area

PříspěvekZaslal: 30. červen 2009, 21:26:49    Předmět: Odpovědět s citátem

Len doplnim, ze kym si mlady, bez zavazkov/dlhov, tak to kludne skusaj, kedze ta to vlastne temer nic nestoji.

Ale mna nik nepresvedci, ze vyvoj hier je, z ineho ako existencneho dovodu (ked uz sa bavime o prachoch), pri tom pocte hodin co tomu treba venovat, rentabilnejsi pri mensej sume nez aspon tych 3.000 EUR na mesiac ako plat, resp. 4.000 EUR mesacne na fakturu. Beruc do uvahy samozrejme vsetky casove problemy, co to obnasa.


Inak si zober klasicky job za nizsiu sumu, ale dostanes:
104 dni platenych vikendov
25 dni dovolenky
16 dni statnych sviatkov
0-10 bonusovych firemnych dni
7 dni navsteva u lekara
-----------------------
162 dni

To je skoro pol roka, ktore ti bezny job zaplati, ale gamedev nie !
A v tej sume stale nemame zapocitany najvacsi problem herneho vyvoja - a to ze v polke vyvoja ti odkupia matersku firmu, restrukturalizuju jej portfolio a zrazu si v prdeli, bez ohladu na pocet A-ciek titulu, ci pocet nul za sumu licencie (vid desiatky zrusenych AAA hier za poslednych par rokov, pricom mnohe mali na konte aj 3M kopii).

Stabilita je nieco, o com sa hernemu biznisu v zivote nesnivalo a ani snivat nebude, bez ohladu na to, pod akym publisherom prave si.
Tak ale, kym nemas na krku rodinu, tak to nemusis riesit. Preco asi v ziadnej firme, kde som kedy bol na pohovore (a ze ich bolo pozehnane, ale v zivote sme sa na peniazoch nedohodli), som nevidel viac ako 20% ludi nad 30 rokov Question
No ved, kazdy rok skoly vychrlia tisice mladych, dychtivcov, prahnucich po moznosti robit gamedev 130 hodin tyzdenne - so why bother Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pavolzetor



Založen: 06. 09. 2008
Příspěvky: 12

PříspěvekZaslal: 30. červen 2009, 21:37:42    Předmět: Odpovědět s citátem

je dobré si nechať poradiť, inač strašné ako zdierajú študentov
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
systemUser



Založen: 24. 07. 2008
Příspěvky: 5

PříspěvekZaslal: 1. červenec 2009, 19:43:53    Předmět: Odpovědět s citátem

Mám dotaz vztahující se spíše k počátečním příspvěkům tohoto vlákna.

Jako člověku, který se programováním her teprve seznamuje, se mi na XNA líbí, že je to ucelený systém na programování her. Hodně tutorálů a knížek o XNA vysvětluje celý postup jak hru naprogramovat jako celek a nesoustřeďuje třeba jen na grafiku. Je zde hodně cítit následující přístup - lepší jednoduchá 2D arkáda, ale vytvořená od začátku do konce (úvodní obrazovka, nápověda, počítání bodů, zvuky, sřídání levelů atd.), než nějaké "super cool" 3D demo.

Chtěl jsem se podobně podívat na programování her pod OpenGL, ale nevěděl jsem jak začít. Ve forech střídavě doporučují nebo zatracují NeHE tutoriály, ale ať už je jeich kvalita jakákoliv, nejedná se o programování her, ale spíše o programování některých aspektů ve hrách (hlavně grafika). Podobně se doporučuje Red Book, ale z letmého pohledu do ní jsem pochopil, že jde spíše o refernční příručku, než o návod k programování her.

Někde radili SDL, ale na webu SDL se tutoriály zase věnují jen některým aspektům tvorby her, nikoliv tvorbě hry jako celek.
Když dám do googlu "opengl tutorial" tak mě vyjdou miliony odkazů, takže zase nevím kde začít.

Co byste doporučili někomu kdo by chtěl se chtěl s programováním OpenGL her seznámit? Jsou nějaké tutoriály, kde nejde ani tak o ukázku toho co "suprovýho OpenGL umí", ale o vytvoření hry jako celek.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Quiark



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 816
Bydliště: Chlívek 401

PříspěvekZaslal: 1. červenec 2009, 20:21:51    Předmět: Odpovědět s citátem

Problém bude asi v tom, že OpenGL je knihovna jenom na grafiku. Všechno ostatní je na tobě. Takže musíš hledat spíš tutoriály o tvorbě her jako takové.

Tady na wiki nějaký chabý pokus o materiály o tvorbě her je, ale je to opravdu spíš chabý pokus Smile

A preferuješ radši použití hotového řešení (tedy nějaký herní engine) nebo spíš si to napsat sám?
_________________
Mám strach
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
nou



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1050

PříspěvekZaslal: 1. červenec 2009, 20:31:04    Předmět: Odpovědět s citátem

bohuzial OpenGL je len a len o 3D grafike. na vsetko ostatne si je treba najst ine prostriedky. ale k tvorbe hier je celkom vhodne SDL. pokryva systemove veci ako su spravy systemu a vytvaranie okna. a k tomu navezjuca mnozina SDL kniznic na zvuk, nacitavanie obrazkov alebo aj 3D modelov z 3dsmax. ked chces nieco ucelene tak by som ti skor odporucil mozno nejkay 3D engine ako su Ogre,Irlich.
_________________
Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Peta



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 154
Bydliště: V prvnim patre hned vedle koupelny.

PříspěvekZaslal: 1. červenec 2009, 21:25:46    Předmět: Odpovědět s citátem

V podstatě máš asi tak 4 možnosti:

1) napsat si komplet všechno sám, loading modelů, přehrávání hudby ... atd.

2) využít různé knihovny na různé věci (něco na hudbu, něco na grafiku...)

3) použít kompaktnější sadu knihoven (např. nějaký framework, nebo engine)

4) GameMaker a spol.

Já osobně si myslím že nejlepší je možnost 2 nebo 3, to už pak záleží jaký projekt děláš, co je jeho cílem a podobně. Možnost 1 je spíš pro profíky a tam už to není moc o vývojařině her ale spíš třeba o vývoji vlastního enginu. Čtyřka je pak pro úplné začátečníky které ani tak nezajímá "jak" se to dělá, ale spíš se orientují na tu hru, takže si to vyrobí v "téměř" WYSIWIG editoru. Toť můj pohled na věc Smile
_________________
Když je Ti smutno, otoč se tváří ke slunci a všechny stíny padnou za Tebe.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
Strana 2 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna