Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
VODA

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1721 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: 5. březen 2010, 17:07:08 Předmět: ODE, Havoc - detekce kolizí |
|
|
Zdravím,
už začínám mít zase trochu depku, protože můj "neprůstřelný" kolizní model, až zas tak neprůstřelný není...
Zkrátka se mi tak 1x z 500 pokusů povede propadnout pod kolizní geometrii...
No a mě teď zajímá, jestli by třeba v ODE šlo detekovat a řešit kolize, aniž by se musela počítat nějaká fyzika...
Zkrátka jestli jde využít jen kolizní systém ODE bez simulace fyziky...
Možná, že až mě přejde špatná nálada, tak zkusím najít nějaký způsob, jak můj systém víc "zneprůstřelnit"...
Předem díky za rady...
PS: Když jsem napsal ODE, myslel jsem tím i jiné knihovny, Havoc, PhysX, apod... _________________ Opravdovost se pojí s trýzní... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
franz
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1325
|
Zaslal: 5. březen 2010, 17:21:01 Předmět: |
|
|
Nedávno jsem řešil to samé, kolize občas prošla skrz (nepříjemné jak při vypadnutí z levelu, tak při zabřednutí do objektu a věčný zásek v něm). Nakonec jsem použil ODE, který mi zaručí korektní kolize se světem (fyziku využívám jen na klouzání nebo odrážení), ale podstatně žere výkon lepší si rozřezat svět na víc částí. Objekty mam uzavřené v koulích a rozpohybováváné pomocí dbodyAddForce. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
VODA

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1721 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: 5. březen 2010, 22:16:52 Předmět: |
|
|
To znamená, že to jde...hm...stejně mám už dlouhou dobu v plánu ODEčko zakomponovat do AQC jádra...
Mě jde jen o to, mám mesh (několik meshů) reprezentující kolizní geometrii, tu rozřežu a naskládám do Octree...pak by neměl bejt pak problém zapínat a vypínat určité koncové uzle, aby se vypočet kolizí urychlil...
Jen jsem zatím s ODE pracoval velice povrchně, takže zatím vlastně ani nevím, jak bych měl dělat tu detekci...
Nenašel by se v tvé dílně nějaký pseudocode nebo nějaký důležitý fragment kódu, který by mě mohl nějak popostrčit...
Jde mi hlavně o kolizní systém pro postavy, které se budou po té geometrii pohybovat...fyziku ani tak v plánu nemám...možná časem...
Myslím, že kolizní systém je fundamentální věc, která by se neměla zanedbat... _________________ Opravdovost se pojí s trýzní... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Dlaha

Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 598 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 6. březen 2010, 00:21:33 Předmět: |
|
|
Co Bullet?
Já teda používám kompletní Bullet fyziku, ale jestli mě paměť neklame, tak na jeho fóru se tohle řešilo a řekl bych, že úspěšně.
Navíc, jestli se nemílím, tak ODE je pro komerční užití zpoplatněný, zatímco Bullet je naprosto zdarma. A i když teď třeba nevyvíjíš komerční hru, možná na stejným enginu někdy něco takovýho uděláš. _________________ Other Inside
Greenlitnuto! |
|
Návrat nahoru |
|
 |
frca

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1561
|
|
Návrat nahoru |
|
 |
if.then
Založen: 13. 04. 2008 Příspěvky: 579
|
Zaslal: 6. březen 2010, 10:42:35 Předmět: |
|
|
Ale detekce kolizí v Bulletu vychází z detekcí kolizí v ODE a navíc mají i podporu pro rychle se míjející objekty. _________________ For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
]semo[

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1526 Bydliště: Telč
|
Zaslal: 8. březen 2010, 09:05:53 Předmět: |
|
|
Ano, v ODE lze detekovat kolize bez výpočtu fyziky. _________________ Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory |
|
Návrat nahoru |
|
 |
VODA

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1721 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: 8. březen 2010, 16:55:08 Předmět: |
|
|
Skvělé...jak na to? Určitě to nebude nic složitého, ale když už jsem to vlákno založil, možná se to bude hodit i jiným lidem... _________________ Opravdovost se pojí s trýzní... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
]semo[

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1526 Bydliště: Telč
|
Zaslal: 8. březen 2010, 17:22:01 Předmět: |
|
|
Jak na to, bys mohl napsat do tohodle vlákna ty :-) Já už si to nepamatuju. Hned na začátku dokumentace ODE píšou, že je to navržený tak, abys mohl použít vlastní kolizní systém. Je to krásně oddělený. Kolize ti vrátí nějaký pole kontaktů a ty se pak předají to fyziky a reaguje se na ně. Což ty neuděláš. Když sem to asi před rokem psal, dostal sem se to doho celkem rychle. To API je jednoduchý.
Kdyby si přesto nevěděl jak na to, můžu pohledat ve zdrojácích. _________________ Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory |
|
Návrat nahoru |
|
 |
VODA

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1721 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: 8. březen 2010, 17:36:29 Předmět: |
|
|
Napsat bych to mohl, ale musel bych to nejprve nastudovat...s ODE skoro vůbec neumím...zatím... _________________ Opravdovost se pojí s trýzní... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
VODA

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1721 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: 8. březen 2010, 19:01:06 Předmět: |
|
|
Měl jsi pravdu, nakonec to tak těžké nebude...
Zde jsem udělal jednoduchý (opravdu jednoduchý) prográmek kde kolidují dvě krabice (jedna je otočena v ose Y o 45° - 2 kontakty)...
Výstup:
Rychlé...pěkné...jednoduché... _________________ Opravdovost se pojí s trýzní... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
]semo[

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1526 Bydliště: Telč
|
Zaslal: 9. březen 2010, 09:49:35 Předmět: |
|
|
Pohoda. Doufám, že nebudu kecat, když řeknu, že ani nemusíš vytvářet Body. Měl by stačit pouze Geom. Body je už fyzika. _________________ Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory |
|
Návrat nahoru |
|
 |
perry

Založen: 28. 07. 2009 Příspěvky: 879
|
Zaslal: 9. březen 2010, 18:31:13 Předmět: |
|
|
Větší adrenalin je si to zkusit psát sám Já jsem dojel na tom, co jsi tady pěkně postnul v ODE na pár řádek v mým kódu to zabralo několik set řádek a stejně to nejelo (až bude čas, tak se k tomu ještě vrátím... přeci jenom je lepší mít ponětí, co pod tím je, než to jenom tupě používat). |
|
Návrat nahoru |
|
 |
frca

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1561
|
Zaslal: 9. březen 2010, 19:29:12 Předmět: |
|
|
Adrenalin z toho, jak tě s*re, že to pořád nejede  _________________ www.FRANTICWARE.com |
|
Návrat nahoru |
|
 |
perry

Založen: 28. 07. 2009 Příspěvky: 879
|
Zaslal: 9. březen 2010, 19:34:44 Předmět: |
|
|
frca napsal: |
Adrenalin z toho, jak tě s*re, že to pořád nejede  |
Jj.. přesně tak  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|