Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
perry

Založen: 28. 07. 2009 Příspěvky: 879
|
Zaslal: 14. září 2010, 09:32:07 Předmět: Modely ve hrách |
|
|
V jakém programu se nejčastěji tvoří modely pro hru a jako co se importují do herního enginu ? Momentálně načítám modely jako *.3ds, ale nepřijde mi to jako plně dostatečný formát (limitace s názvy textur, animace apod) _________________ Perry.cz |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Crypton

Založen: 14. 05. 2009 Příspěvky: 306 Bydliště: The Void
|
Zaslal: 14. září 2010, 10:22:23 Předmět: |
|
|
Nejpoužívanější editor bude zřejmě Autodesk 3ds Max , a pak to jistí Blender a MilkShape 3D.
Jinak 3DS je podle mě docela dobrý formát, hlavně protože je binární, takže ti to tak nezpomalí načítaní hry jako u textových formátů.
Jako alternativu k 3DS bych ti pak doporučil formáty: OBJ, ASE, LWO a DAE (Collada).
No a pokud ti nebude ani jeden vyhovovat, tak si navrhni vlastní formát to se taky "běžně" dělá... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
perry

Založen: 28. 07. 2009 Příspěvky: 879
|
Zaslal: 14. září 2010, 10:24:49 Předmět: |
|
|
No jde o to, že *.3ds je už dost starý a pro nová Autodesk studia není nativní. Mají *.max _________________ Perry.cz |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Crypton

Založen: 14. 05. 2009 Příspěvky: 306 Bydliště: The Void
|
Zaslal: 14. září 2010, 10:41:35 Předmět: |
|
|
A jakou verzi máš? Co vím tak podpora pro import a export 3DS formátu je jak ve verzi 2008 a 2009. Pokud máš starší verzi tak tam bude stoprocentně. Jinak ohledně "nativitě", kromě MAX formátu tam není ani jeden formát nativní, všechny ostatní mají totiž plugin pro import/export, takže bych to moc neřešil.
Výhoda 3DS je že je hodně podporovaný, měl by jsi ho najít v skoro každém 3D editoru, takže další důvod proč bych ho tam nechal.
A to že je to "zastaralý" formát? RIFF/WAV/AVI je ještě starší, a pořád se hojně používá, a to nejen ve hrách  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
perry

Založen: 28. 07. 2009 Příspěvky: 879
|
Zaslal: 14. září 2010, 11:03:36 Předmět: |
|
|
Ok... díky .. podívám se ještě na DAE _________________ Perry.cz |
|
Návrat nahoru |
|
 |
nou

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1050
|
Zaslal: 14. září 2010, 11:20:29 Předmět: |
|
|
no ja by som asi pouzil vlastny format. proste napisat si exportny plugin do Max/Blender a dat si tam co clovek potrebuje. _________________ Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Ladis

Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1537 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 14. září 2010, 11:24:34 Předmět: |
|
|
Jak už tu bylo řečeno, pokud ti žádný formát nevyhovuje, tak si udělej vlastní. Můj grafik třeba používá LigtWave a formát LWO mi pro vykreslování ve hře hodně nevyhovuje, tak si jej převedu do vlastního (což bylo rychle hotové, protože v LightWave SDK je konzolový program vypisující všechna data v LWO, takže jsem jen nahradil vypisovací část kódem sestavujícím a zapisujícím můj binární formát).
EDIT: Ještě k případné diskuzi exportní plugin vs. konvertovací utilita - exportní plugin vyžaduje k vytvoření výsledného souboru mít daný 3D modelovací nástroj (licence, nebo příp. nelegálnost, příp. nepodpora vašeho OS), ale zase odpadá "nepohodlí" to konvertovat ("nepohodlí" v uvozovkách, protože na to mám jeden skript, který ve chvilce překonvertuju modely ve složce hry před jejím spuštěním, případně si hra sama může zavolat konverzní utilitu, když zjistí, že je nějaký model nový nebo změněný). S konvertovací utilitou namísto exportního pluginu mám ještě příjemnou zkušenost, že když změním formát souboru, tak skriptem překonvertuju všechny modely a nemusím je po jednom znovu exportovat. Ale je to každého uvážení. _________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
perry

Založen: 28. 07. 2009 Příspěvky: 879
|
Zaslal: 14. září 2010, 11:48:17 Předmět: |
|
|
Mě víc vyhovuje napsat si dll knihovnu pro import jednotlivých formátů. Je to trochu pracnější, ale nejsem vázaný na žádný externí program. _________________ Perry.cz |
|
Návrat nahoru |
|
 |
]semo[

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1526 Bydliště: Telč
|
Zaslal: 14. září 2010, 11:51:14 Předmět: |
|
|
V Čechách se nejčastějc používá 3DSMax. Ale jiný kraj jiný mrav, dost se používá Maya, jen teď nevím, jestli na východ, či na západ od nás.
O Colladě:
Je to fajn. V Maxu 2010 je už součástí základní instalace a nemusíš tedy doinstalovávat nějaký pluginy (což u předchozích verzí musíš). A hlavní je, že tento formát dnes podporuje kdejaký program. Třeba Google SketchUp, Google Earth ho nativně používají (takže na netu najdeš spoustu baráků a jiných objektů uložených v koládě).
Nedávno jsem na ní psal importér. Přestože se jedná o XMLko, byl to celkem porod. Výsledek je několik souborů zdrojáků a pár tisíc řádek kódu - a stále by se tam dalo něco zlepšovat. Ale snad existuje i nějaký hotový importér. Nicméně jsem rád, že tento formát načítám, nic lepšího jsem zatim neobjevil. _________________ Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory |
|
Návrat nahoru |
|
 |
perry

Založen: 28. 07. 2009 Příspěvky: 879
|
Zaslal: 14. září 2010, 12:00:49 Předmět: |
|
|
Hm.. tak to je výzva Pokrylo to celý formát (vč. animací) nebo jenom načítání statických modelů ? _________________ Perry.cz |
|
Návrat nahoru |
|
 |
]semo[

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1526 Bydliště: Telč
|
Zaslal: 14. září 2010, 12:03:37 Předmět: |
|
|
Načítám jen to co potřebuju, to jest zatím modely s nějakou hierarchií, materiály, textury, ale animace ne. _________________ Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory |
|
Návrat nahoru |
|
 |
frca

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1561
|
Zaslal: 14. září 2010, 12:11:14 Předmět: |
|
|
Já používám Blender a vlastní textový formát (použil jsem ho v BP, zdrojáky se dají stáhnout a v BP je to zdokumentované). Bohužel ten plugin asi nepojede v Blenderu 2.5. _________________ www.FRANTICWARE.com
Naposledy upravil frca dne 14. září 2010, 12:16:53, celkově upraveno 2 krát |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Crypton

Založen: 14. 05. 2009 Příspěvky: 306 Bydliště: The Void
|
Zaslal: 14. září 2010, 12:13:28 Předmět: |
|
|
Pokud jsi pro Colladu a nechceš se s tím pyplat, tak Irrlicht má docela slušný loader pro ten formát. Taky tam je 3DS, LWO, OBJ, atd.
Jinak se zkus ještě kouknout na formáty MD3, MD4 a MD5 (Id Tech - Quake 3 >). Taky docela rozšířené co se týče podpory pro import/export. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
quas4
Založen: 18. 10. 2007 Příspěvky: 199
|
Zaslal: 14. září 2010, 15:17:10 Předmět: Re: Modely ve hrách |
|
|
perry napsal: |
V jakém programu se nejčastěji tvoří modely pro hru a jako co se importují do herního enginu ? |
Maya a Blender, format Collada
]semo[ napsal: |
Nedávno jsem na ní psal importér. Přestože se jedná o XMLko, byl to celkem porod. Výsledek je několik souborů zdrojáků a pár tisíc řádek kódu - a stále by se tam dalo něco zlepšovat. Ale snad existuje i nějaký hotový importér. |
Loader nemam v c/c++ ale ve skriptu (python) a ma jen 350 radku (fyziku a animace vynechavam). |
|
Návrat nahoru |
|
 |
]semo[

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1526 Bydliště: Telč
|
Zaslal: 14. září 2010, 15:24:07 Předmět: |
|
|
quas4: tak to máš krásně krátký:) _________________ Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|