Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
mival
Založen: 28. 08. 2010 Příspěvky: 85
|
Zaslal: 20. prosinec 2010, 19:37:15 Předmět: |
|
|
pcmaster napsal: |
Strelu urcite neries vlaknom. Ked vyrobis strelu, tak si ju uloz na zoznam objektov, ktory na zaciatku kazdeho framu prejdes, kazdy objekt na zozname aktualizujes (=pohnes s nim) a pripadne zlikvidujes (strela trafila stenu). |
Tak ted si nejsem jisty, co mam udelat, potrebuji kazdopadne aby se ta strela pohybovala a bylo to videt. Pokud mozno, ukazte cast kodu. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
pcmaster

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1827
|
Zaslal: 20. prosinec 2010, 19:48:56 Předmět: |
|
|
kód: |
nekonecny cyklus
pre kazdy objekt
aktualizuj objekt
pre kazdy objekt
vykresli objekt
|
Staci? Aktualizacia objektu bude prebiehat tak, ze ho posunies na novu poziciu. Asi ti nie je uplne jasne, tak to trochu nacrtnem.
Kazdy pohyblivy objekt bude mat 2 zasadne vlastnosti: POLOHU a RYCHLOST. Tieto budu v beznych jednotkach (tj metre a metre za sekundu). Nijake pixely. Medzi kazdymi 2 snimkami uplynie nejaky cas (nejaky pocet sekund). No a aktualizacia objektu bude spocivat v tom, ze sa jeho poloha zmeni v smere jeho rychlosti. Vzorec na toto sa uci na zakladnej skole (8. trieda? 9.?):
kód: |
nova poloha = stara poloha + rychlost * zmena casu |
.
Okrem zmeny polohy, samozrejme, musis aj zistit ci sa s danym objektom (strelou) nieco nestalo. Strelu bude vhodne reprezentovat useckou, ktorej zaciatok je po prepocte jej novej polohy v jej starej polohe a koniec v novej polohe. Stenu reprezentuj ako chces, napriklad obdlznikom. Spocitaj prienik tejto usecky (strely) a obdlznika (steny). Ak nastal prienik, strela trafila stenu (alebo panaka, ...) a mozes ju vyradit zo zoznamu objektov. A panakovi napriklad znizit zivot, pripadne mu udelit rychlost v smere zasahu, aby ho "odhodilo".
Nakresli si to na papier a pokus sa vymysliet, ako to spocitat. Zacni z parametrickej rovnice priamky (usecky). Z vlastnych skusenosti mozem povedat, ze znalosti na urovni 1. triedy gymnazia na to bohato postacuju.
Ak sa budes drzat pri strelach "useckovej" reprezentacie, nemal by si narazit na tzv "tunelovy efekt", na ktory ale v buducnosti 100% narazis. A bude ti stacit testovat usecku strely s useckami steny (pretoze nie je sanca, aby ich preskocila).
Dufam, ze si aspon trochu pochopil, ked tak sa pytaj Bolo to mnoho veci naraz. Mozeme si to rozobrat aj postupne, ale nijaky VB kod nebude. _________________ Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
mival
Založen: 28. 08. 2010 Příspěvky: 85
|
Zaslal: 20. prosinec 2010, 20:09:25 Předmět: |
|
|
No jo, jenze to pak nebudu moct jakoby delat nic jineho (nebudu moct hybat treba s postavickou mezitim, co strela poleti). Proto jsem premyslel zda to nepujde ve vlakne aby to jakoby jelo na pozadi. No nic, ja uz musim koncit, mejte se pekne, preji pekny vecer. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Ladis

Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1537 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 20. prosinec 2010, 20:17:13 Předmět: |
|
|
Budes moci delat neco jineho, Pcmaster to napsal obecne, do tech objektu pocitej nejen strely, ale i postavy (takze aktualizuje vsechny strely a vsechny postavy, pak vsechny strely a vsechny postavy vykresli, pak dalsi kolecko/snimek). _________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
pcmaster

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1827
|
Zaslal: 20. prosinec 2010, 22:30:25 Předmět: |
|
|
Presne tak. Ked budes chciet hybat postavickou, co je len dalsi dynamicky objekt, tak len zmenis jej rychlost na zaklade postlacanych klaves. Na zaciatku kazdeho snimku. _________________ Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
mival
Založen: 28. 08. 2010 Příspěvky: 85
|
Zaslal: 21. prosinec 2010, 19:33:50 Předmět: |
|
|
Zkousel jsem to udelat s Timerem a hra vypada ze funguje, postavicka vystrelila ohnivou kouli, zabila jakoby nepritele ja dostal 10 prachu a i pri pohybu te koule jsem mohl chodit take. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
ondy1985

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 361
|
|
Návrat nahoru |
|
 |
Marek

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1782 Bydliště: Velká Morava
|
Zaslal: 22. prosinec 2010, 18:53:39 Předmět: |
|
|
Jen ho nech, ať si hraje s RPG. Podstatný je, že ho to baví a dělá pokroky.  _________________ AMD Open Source Graphics Driver Developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
mival
Založen: 28. 08. 2010 Příspěvky: 85
|
Zaslal: 22. prosinec 2010, 21:57:39 Předmět: |
|
|
Znate nekdo kod pro pouziti klaves (treba: W nebo I)??? |
|
Návrat nahoru |
|
 |
sulthan

Založen: 24. 10. 2007 Příspěvky: 104
|
Zaslal: 22. prosinec 2010, 22:50:30 Předmět: |
|
|
System.Windows.Forms.Keys.W
System.Windows.Forms.Keys.I
ve vetsine slusnych programovacich jazyku (a .NET k nim patri) je kod klavesy roven danemu pismenu, takze lze napsat 'W' nebo 'I'. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Al
Založen: 23. 10. 2007 Příspěvky: 196
|
Zaslal: 22. prosinec 2010, 22:56:33 Předmět: |
|
|
No s tím bych teda neslouhlasil. Jazyk C# je silně typovaný, takže tam, kde patří konstanta jako např. System.Windows.Forms.Keys.W, vůbec NENÍ SLUŠNÉ psát znak 'W'. Je to spíš takové docela prasácké. (Prasácké a funkční, když správně trefíte velikost písmen. ) |
|
Návrat nahoru |
|
 |
pcmaster

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1827
|
|
Návrat nahoru |
|
 |
Al
Založen: 23. 10. 2007 Příspěvky: 196
|
|
Návrat nahoru |
|
 |
aimia
Založen: 20. 12. 2009 Příspěvky: 55
|
Zaslal: 18. leden 2011, 06:11:36 Předmět: |
|
|
Na C++, C a podobné archaické jazyky bych se vykašlal. Jsou sice nejrychlejší, ale nedá se v tom dělat. Já mám nejradši jazyky buď skriptovací(Python - PyGame), nebo Java like jazyky(Java, Flash).
C++ jsem opustil kdyz jsem videl srovnani nejakeho jednoducheho programku, v C++ to zabíralo dvě obrazovky(včetně H souboru) v javě půl stránky, v pythonu 8 řádků. To pro predstavu staci.
Osobne bych doporucil Flash. Dá se v něm vyvíjet i zadarmo(FlashDevelop), novy ActionScript 3 se uz blizi kvalitnim objektovym jazykum, takze se s nim da pekne pracovat .Ve flashi se snadno pracuje i s pixelovými obrázky, nejsi omezen jen vektorovou grafiku. Má to v sobě vše co potřebuješ - nemusíš řešit žádné externí knihovny na zvuk apod. Komunita kolem flashe je obrovská takže není problém vygooglit nějaké helpy. Nakonec se hry snadno distribuují přes web(swf soubor) nebo můžeš i vytvořit exe soubor. A je možné si i přivydělat korunku vložením reklamy.
www.aimia.cz
PS: Mimojine Flash casto pouzivaji Game Designeri na ozkouseni hernich mechanismu novych her. Coz taky mluvi o jeho jednoduchosti |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Fremen

Založen: 30. 12. 2008 Příspěvky: 9
|
Zaslal: 18. leden 2011, 08:20:16 Předmět: |
|
|
Zajímalo by mne, jestli podobné flamy jsou vytvářeny záměrně, aby se tady něco dělo . Každopádně si asi neuvědomuješ, že java a python jsou jazyky vysoké úrovně (tím nemyslím z hlediska kvality, ale přístupu ke komponentám operačního systému). Můžu tě ujistit, že ten program v C na dvě obrazovky se dá přepsat na 2 řádky (vytvoří se z toho knihovna a je to). To, že programátor nevidí, co vše se děje v Pythonu nebo Jave, neznamená, že to tam není. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|