.[ ČeskéHry.cz ].
Programovaci jazyk
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11  Další
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Obecné
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
mival



Založen: 28. 08. 2010
Příspěvky: 85

PříspěvekZaslal: 20. prosinec 2010, 19:37:15    Předmět: Odpovědět s citátem

pcmaster napsal:
Strelu urcite neries vlaknom. Ked vyrobis strelu, tak si ju uloz na zoznam objektov, ktory na zaciatku kazdeho framu prejdes, kazdy objekt na zozname aktualizujes (=pohnes s nim) a pripadne zlikvidujes (strela trafila stenu).


Tak ted si nejsem jisty, co mam udelat, potrebuji kazdopadne aby se ta strela pohybovala a bylo to videt. Pokud mozno, ukazte cast kodu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pcmaster



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1827

PříspěvekZaslal: 20. prosinec 2010, 19:48:56    Předmět: Odpovědět s citátem

kód:
nekonecny cyklus

  pre kazdy objekt
    aktualizuj objekt

  pre kazdy objekt
    vykresli objekt

Staci? Very Happy Aktualizacia objektu bude prebiehat tak, ze ho posunies na novu poziciu. Asi ti nie je uplne jasne, tak to trochu nacrtnem.

Kazdy pohyblivy objekt bude mat 2 zasadne vlastnosti: POLOHU a RYCHLOST. Tieto budu v beznych jednotkach (tj metre a metre za sekundu). Nijake pixely. Medzi kazdymi 2 snimkami uplynie nejaky cas (nejaky pocet sekund). No a aktualizacia objektu bude spocivat v tom, ze sa jeho poloha zmeni v smere jeho rychlosti. Vzorec na toto sa uci na zakladnej skole (8. trieda? 9.?):
kód:
nova poloha = stara poloha + rychlost * zmena casu
.

Okrem zmeny polohy, samozrejme, musis aj zistit ci sa s danym objektom (strelou) nieco nestalo. Strelu bude vhodne reprezentovat useckou, ktorej zaciatok je po prepocte jej novej polohy v jej starej polohe a koniec v novej polohe. Stenu reprezentuj ako chces, napriklad obdlznikom. Spocitaj prienik tejto usecky (strely) a obdlznika (steny). Ak nastal prienik, strela trafila stenu (alebo panaka, ...) a mozes ju vyradit zo zoznamu objektov. A panakovi napriklad znizit zivot, pripadne mu udelit rychlost v smere zasahu, aby ho "odhodilo".

Nakresli si to na papier a pokus sa vymysliet, ako to spocitat. Zacni z parametrickej rovnice priamky (usecky). Z vlastnych skusenosti mozem povedat, ze znalosti na urovni 1. triedy gymnazia na to bohato postacuju.

Ak sa budes drzat pri strelach "useckovej" reprezentacie, nemal by si narazit na tzv "tunelovy efekt", na ktory ale v buducnosti 100% narazis. A bude ti stacit testovat usecku strely s useckami steny (pretoze nie je sanca, aby ich preskocila).

Dufam, ze si aspon trochu pochopil, ked tak sa pytaj Very Happy Bolo to mnoho veci naraz. Mozeme si to rozobrat aj postupne, ale nijaky VB kod nebude.
_________________
Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mival



Založen: 28. 08. 2010
Příspěvky: 85

PříspěvekZaslal: 20. prosinec 2010, 20:09:25    Předmět: Odpovědět s citátem

No jo, jenze to pak nebudu moct jakoby delat nic jineho (nebudu moct hybat treba s postavickou mezitim, co strela poleti). Proto jsem premyslel zda to nepujde ve vlakne aby to jakoby jelo na pozadi. No nic, ja uz musim koncit, mejte se pekne, preji pekny vecer.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Ladis



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 1537
Bydliště: u Prahy

PříspěvekZaslal: 20. prosinec 2010, 20:17:13    Předmět: Odpovědět s citátem

Budes moci delat neco jineho, Pcmaster to napsal obecne, do tech objektu pocitej nejen strely, ale i postavy (takze aktualizuje vsechny strely a vsechny postavy, pak vsechny strely a vsechny postavy vykresli, pak dalsi kolecko/snimek).
_________________
Award-winning game developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pcmaster



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1827

PříspěvekZaslal: 20. prosinec 2010, 22:30:25    Předmět: Odpovědět s citátem

Presne tak. Ked budes chciet hybat postavickou, co je len dalsi dynamicky objekt, tak len zmenis jej rychlost na zaklade postlacanych klaves. Na zaciatku kazdeho snimku.
_________________
Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mival



Založen: 28. 08. 2010
Příspěvky: 85

PříspěvekZaslal: 21. prosinec 2010, 19:33:50    Předmět: Odpovědět s citátem

Zkousel jsem to udelat s Timerem a hra vypada ze funguje, postavicka vystrelila ohnivou kouli, zabila jakoby nepritele ja dostal 10 prachu a i pri pohybu te koule jsem mohl chodit take.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ondy1985



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 361

PříspěvekZaslal: 22. prosinec 2010, 18:09:22    Předmět: Odpovědět s citátem

http://www.ceske-hry.cz/forum/viewtopic.php?t=2531&highlight=

ehm, vzdy ma pobavi, ked sa niekto, kto ma problemy so zakladnou algoritmizaciou pusti do rpg Smile

nechces zacat radsej pongom alebo arkanoidom?
_________________
Whack it! - nová hra pre Android na štýl Whac-a-mole
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 22. prosinec 2010, 18:53:39    Předmět: Odpovědět s citátem

Jen ho nech, ať si hraje s RPG. Podstatný je, že ho to baví a dělá pokroky. Wink
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mival



Založen: 28. 08. 2010
Příspěvky: 85

PříspěvekZaslal: 22. prosinec 2010, 21:57:39    Předmět: Odpovědět s citátem

Znate nekdo kod pro pouziti klaves (treba: W nebo I)???
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sulthan



Založen: 24. 10. 2007
Příspěvky: 104

PříspěvekZaslal: 22. prosinec 2010, 22:50:30    Předmět: Odpovědět s citátem

System.Windows.Forms.Keys.W
System.Windows.Forms.Keys.I

ve vetsine slusnych programovacich jazyku (a .NET k nim patri) je kod klavesy roven danemu pismenu, takze lze napsat 'W' nebo 'I'.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Al



Založen: 23. 10. 2007
Příspěvky: 196

PříspěvekZaslal: 22. prosinec 2010, 22:56:33    Předmět: Odpovědět s citátem

No s tím bych teda neslouhlasil. Jazyk C# je silně typovaný, takže tam, kde patří konstanta jako např. System.Windows.Forms.Keys.W, vůbec NENÍ SLUŠNÉ psát znak 'W'. Je to spíš takové docela prasácké. (Prasácké a funkční, když správně trefíte velikost písmen. Smile)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pcmaster



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1827

PříspěvekZaslal: 26. prosinec 2010, 15:47:35    Předmět: Odpovědět s citátem

http://kecy.roumen.cz/roumingVideo.php?id=15249 Laughing
_________________
Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Al



Založen: 23. 10. 2007
Příspěvky: 196

PříspěvekZaslal: 31. prosinec 2010, 04:58:16    Předmět: Odpovědět s citátem

Tu písničku navrhuji jako hymnu ČH. Smile

http://www.youtube.com/watch?v=XHosLhPEN3k
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
aimia



Založen: 20. 12. 2009
Příspěvky: 55

PříspěvekZaslal: 18. leden 2011, 06:11:36    Předmět: Odpovědět s citátem

Na C++, C a podobné archaické jazyky bych se vykašlal. Jsou sice nejrychlejší, ale nedá se v tom dělat. Já mám nejradši jazyky buď skriptovací(Python - PyGame), nebo Java like jazyky(Java, Flash).

C++ jsem opustil kdyz jsem videl srovnani nejakeho jednoducheho programku, v C++ to zabíralo dvě obrazovky(včetně H souboru) v javě půl stránky, v pythonu 8 řádků. To pro predstavu staci.

Osobne bych doporucil Flash. Dá se v něm vyvíjet i zadarmo(FlashDevelop), novy ActionScript 3 se uz blizi kvalitnim objektovym jazykum, takze se s nim da pekne pracovat .Ve flashi se snadno pracuje i s pixelovými obrázky, nejsi omezen jen vektorovou grafiku. Má to v sobě vše co potřebuješ - nemusíš řešit žádné externí knihovny na zvuk apod. Komunita kolem flashe je obrovská takže není problém vygooglit nějaké helpy. Nakonec se hry snadno distribuují přes web(swf soubor) nebo můžeš i vytvořit exe soubor. A je možné si i přivydělat korunku vložením reklamy.

www.aimia.cz

PS: Mimojine Flash casto pouzivaji Game Designeri na ozkouseni hernich mechanismu novych her. Coz taky mluvi o jeho jednoduchosti
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Fremen



Založen: 30. 12. 2008
Příspěvky: 9

PříspěvekZaslal: 18. leden 2011, 08:20:16    Předmět: Odpovědět s citátem

Zajímalo by mne, jestli podobné flamy jsou vytvářeny záměrně, aby se tady něco dělo Laughing. Každopádně si asi neuvědomuješ, že java a python jsou jazyky vysoké úrovně (tím nemyslím z hlediska kvality, ale přístupu ke komponentám operačního systému). Můžu tě ujistit, že ten program v C na dvě obrazovky se dá přepsat na 2 řádky (vytvoří se z toho knihovna a je to). To, že programátor nevidí, co vše se děje v Pythonu nebo Jave, neznamená, že to tam není.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Obecné Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11  Další
Strana 8 z 11

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna