.[ ČeskéHry.cz ].
Reklamní simulátor vozidla
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Hry pro PC, konzole, ...
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Manox



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 140
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: 11. duben 2011, 20:52:57    Předmět: Reklamní simulátor vozidla Odpovědět s citátem

Ahoj,

už před vánoci jsem sliboval, že brzo zveřejním ukázky z toho na čem dělám. Nakonec se to natáhlo a už jsem to asi před měsícem dokončil. Jedná se o reklamní simulaci vozidla na testovacím polygonu pro jednu nejmenovanou projektantskou společnost.

Celá aplikace je vytvořená v .NET 4 pomocí jazyka c#, grafické knihovny XNA a pro simulaci fyziky jsem zvolil knihovnu JiglibX. A vlastně ještě pro ovládání volantem jsem použil DirectInput ve SlimDX (asi někde mají chybku, volant se hlásil jako headset, nicméně osy fungovaly). Originál DirectInput ze starého managed DX způsoboval zatuhnutí aplikace a proto jsem jej nemohl použít.

Netvořil jsem celou aplikaci od počátku. Od půlky roku 2008 se snažím ve volném čase vyvíjet "engine" pro jednu hru na které se podílím. Využil jsem tak hodně věcí z toho co již mám.

Bohužel jde o reklamní hru a tak krom screenu a videa nemůžu nic dát ke stažení.

Terén měl něco přes 100 000 trojúhelníků, auta odhadem od 15 000 - 30 000 včetně vymodelovaného interiéru. Protože to byly data původně určené jen na vizualizace, nejsou žádné LODy a scéna se renderuje vždy komplet. Naštěstí to není nic pro dnešní grafické karty. Jen do toho JiglibX jsem si musel udělat vlastní testování kolizí, aby to vůbec jelo. Na stíny jsem použil PSSM. Menu je vytvořeno ve WPF a takovým nepěkným způsobem (ElementHost) připojeno k aplikaci. Celý engine je od počátku vyvíjen tak, aby běžel i na konzoli Xbox 360, ačkoliv tohle auto tam bohužel kvůli tomu WPF menu nejede. Až budu mít čas, zkusím menu vyhodit a spustit to na Xboxu.






a ješte video

YouTube
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1561

PříspěvekZaslal: 11. duben 2011, 20:57:04    Předmět: Odpovědět s citátem

Grafika docela pěkná. Modely aut v mých očích dokonalé. Co fyzika, jak moc má být realistická? Z videa se zdálo, že auto dost poskakuje.
_________________
www.FRANTICWARE.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Manox



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 140
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: 11. duben 2011, 21:00:30    Předmět: Odpovědět s citátem

Slovo simulátor možná není přímo to pravé, jde jen o takové to reklamní ježdění na veletrzích s volantem, nemá to žádnou pořádnou fyziku. Jede to dopředu, dozadu a zatáčí. Tot asi vše Wink

Veškerou grafiku dodala ona projektantská firma
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 11. duben 2011, 21:06:34    Předmět: Odpovědět s citátem

Ten první screen ja fapózní.
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Manox



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 140
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: 11. duben 2011, 21:09:46    Předmět: Odpovědět s citátem

Možná jsem to měl napsat, v menu jsou rendery z Maxka Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 11. duben 2011, 21:16:40    Předmět: Odpovědět s citátem

Aha Very Happy

Ale mělo by to jít udělat takhle pěkný i real-time... použít Fresnel, Cook-Torrance, počítat to v linear colorspace... stačí tomu dát trochu času. Wink
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Manox



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 140
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: 11. duben 2011, 21:20:33    Předmět: Odpovědět s citátem

Nějaké pokusy o odrazy byly, ale vzhledem k času (dělal jsem to večer po práci) a taky i rozpočtu jsem to nedotáhl do takové podoby jak bych si přál Sad

Celkově je ten vzhled takový nedoladěný, to přiznávám
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Slappy



Založen: 31. 07. 2009
Příspěvky: 169
Bydliště: Zilina

PříspěvekZaslal: 12. duben 2011, 06:52:39    Předmět: Odpovědět s citátem

Manox napsal:
Nějaké pokusy o odrazy byly, ale vzhledem k času (dělal jsem to večer po práci) a taky i rozpočtu jsem to nedotáhl do takové podoby jak bych si přál Sad

Celkově je ten vzhled takový nedoladěný, to přiznávám


Keby sa tomu pridali nejake tie moderne efekty tak by to bolo uplne super!

Ale aj tak, je to slusne, sam si to robil, iba jeden clovek aj grafiku aj vsetko?
Ak hej tak respekt!
_________________
Skinovane instalatory pre NSIS a Inno Setup, zdarma pre SK/CZ projekty: www.graphical-installer.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Manox



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 140
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: 12. duben 2011, 07:14:21    Předmět: Odpovědět s citátem

Ano, po programátorské stránce jsem na tom dělal já sám, něco jako fyzika třeba řeší cizí knihovna, ale zbytek je většinou moje práce. Je to díky XNA a c# díky rychlosti vývoje v nich.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Augi



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 782
Bydliště: Čerčany

PříspěvekZaslal: 12. duben 2011, 07:27:01    Předmět: Odpovědět s citátem

Pěkný pěkný Smile
Ve videu mi ale trošku vadilo, že je kamera napevno přibitá k autu (a zároveň se auto nepohybuje dokonale plynule). Myslím, že by vypadalo mnohem líp, kdyby kamera měla nějakou mírnou setrvačnost. To by ani nebylo těžké na naprogramování...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Augi



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 782
Bydliště: Čerčany

PříspěvekZaslal: 12. duben 2011, 07:28:53    Předmět: Odpovědět s citátem

Btw. minimalně toho Fresnela bych zkusil. Jestli si to dobře pamatuju, tak to byl jen jeden jednoduchý výpočet v pixel shaderu navíc...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Manox



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 140
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: 12. duben 2011, 08:08:13    Předmět: Odpovědět s citátem

Měl jsem to rozdělané, odlesky fungovaly realtime (enviromnental mapping), nepodařilo se mi ale nějak pěkně smíchat výslednou barvu a vypršel čas.

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 12. duben 2011, 09:03:54    Předmět: Odpovědět s citátem

To se totiž míchá podle úhlu pohledu. Čím víc šikmo, tím větší odlesk. Když se na to díváš kolmo, tak je odlesk nejmenší. To jsou normální fyzikální zákony. Žádný pěkný rendering nevznikl z postupu "nějak smíchám barvy".
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Manox



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 140
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: 12. duben 2011, 09:21:07    Předmět: Odpovědět s citátem

Ten fresnel tam byl, ale stejne to nevypadalo nijak dobre, asi jsem mel chybu nekde jinde Sad
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 12. duben 2011, 09:28:47    Předmět: Odpovědět s citátem

Možná jsi to nepočítal v linear colorspace ale v sRGB... nebo jsi netrefil správně rovnici... nebo nevim.
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Hry pro PC, konzole, ... Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna