Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Paragon
Založen: 31. 10. 2011 Příspěvky: 9
|
Zaslal: 31. říjen 2011, 17:05:20 Předmět: Ako začať programovať hry |
|
|
Čaute, neotravoval by som Vás zbytočne, ale hľadal som už dlhšie na nete ako začat s programovaním hier. C++ trochu ovládam ako samouk... V škole nemáme. Na začiatku by som chcel vedieť, že či sa oplatí mi vedieť napr. niečo ako SFML/ SDL. Alebo radšej skočiť na OpenGL ( DirectX, XNA , ani nic podobne nechem!). Poprípade použiť Ogre3D.
Problém je ten, že netuším ako sa napríklad vykresľuje mapa, postupne načítava / ukladá prostredie po ktorom sa pohybujem a spol. Najradšej by som si pozrel niečo ak je od základov.
Dik vopred za všetky rady. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
satik
Založen: 06. 05. 2010 Příspěvky: 161 Bydliště: Krkonose
|
Zaslal: 31. říjen 2011, 17:48:52 Předmět: |
|
|
Ahoj, co se tyka ogre, tak to muzu jen doporucit, je to tam vsechno hezky intuitivni a ma to sirokou zakladnu lidi pod sebou, takze se urcite neztratis, kdyz by ses na necem zasek.
Co se tyce jazyka, tak doporucuju z c++ prejit na c#, je vic "user friendly" a z c++ vychazi, takze behem par dnu se lehce preorientujes a budes mit o par vrasek min.
A kdyztak port Ogre pro C# se jmenuje Mogre  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Quiark

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 816 Bydliště: Chlívek 401
|
|
Návrat nahoru |
|
 |
nou

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1050
|
Zaslal: 31. říjen 2011, 17:51:59 Předmět: |
|
|
urcite sa oplati vediet SFML/SDL kedze ta to odtieni od dost low level veci. ono skor nez mozes kreslit pomocou OpenGL tak si musis vytvorit okno. na to sa hodi nejaka uz hotova kniznica v ktorej je to na par riadkov.
Ogre3D sa mozes naucit tiez. ale myslim ze vediet OpenGL tiez nie je na skodu aspon clovek vie ako to funguje pod kapotou.
no myslim ze C# nechce kedze nechce ani XNA. _________________ Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
satik
Založen: 06. 05. 2010 Příspěvky: 161 Bydliště: Krkonose
|
Zaslal: 31. říjen 2011, 17:58:51 Předmět: |
|
|
nou napsal: |
no myslim ze C# nechce kedze nechce ani XNA. |
C# neni jen xna, pro C# existuje port Mogre, je tam toho docela dost uz hotoveho, takze to ulehcuje hodne praci. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Quiark

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 816 Bydliště: Chlívek 401
|
Zaslal: 31. říjen 2011, 18:01:46 Předmět: |
|
|
Podle své křišťálové koule a věty
citace: |
DirectX, XNA , ani nic podobne nechem! |
si říkám, že autor bude těžký linuxák, kterému jen pomyšlení na Microsoft způsobuje husí kůži, takže C# asi ne.
A co Java?  _________________ Mám strach |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Paragon
Založen: 31. 10. 2011 Příspěvky: 9
|
Zaslal: 31. říjen 2011, 18:10:26 Předmět: |
|
|
Javu nemam rad.. C++ mi zatial vyhovuje. Takze hovorite Ogre3D ze je dobre? A vyuzijem znalost OpenGL v nom? SFML trocha viem... aj OpenGL asi na urovni 7.he NEHE tutorialu. Vy viete odhadnut co asi dokazem lebo ste si tym uz presli. Je Ogre v niecom narocny? A mam sa hned pustit do enginu? Lebo ak sa naucim Ogre nemyslim si ze sa mi v buducnosti zide ak budem robit vo firme. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Quiark

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 816 Bydliště: Chlívek 401
|
Zaslal: 31. říjen 2011, 18:19:12 Předmět: |
|
|
Ono skutečnost je taková, že pokud to myslíš s programováním vážně, tak se časem stejně naučíš spoustu různých věcí, pokud budeš chtít programovat hry, tak toho budeš muset umět ještě víc a tudíž je úplně jedno, jestli se budeš teď učit OpenGL a za rok Ogre nebo teď Ogre a za rok OpenGL nebo obojí zároveň. _________________ Mám strach |
|
Návrat nahoru |
|
 |
frca

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1561
|
Zaslal: 31. říjen 2011, 18:19:35 Předmět: |
|
|
Urcite se ti zide. Naucis se hodne o architekture enginu. To ti proste OpenGL neda. _________________ www.FRANTICWARE.com |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Paragon
Založen: 31. 10. 2011 Příspěvky: 9
|
Zaslal: 31. říjen 2011, 18:21:43 Předmět: |
|
|
Cize mam hned skocit na engine? A ktory odporucate? OpenGL a free. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
frca

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1561
|
|
Návrat nahoru |
|
 |
Paragon
Založen: 31. 10. 2011 Příspěvky: 9
|
Zaslal: 31. říjen 2011, 18:26:51 Předmět: |
|
|
A tutorialy? Asi len v eng ze? Nevadi a odkial? Oficialne? A este jedna vec co som chcel odkial sa naucim zakladne praktiky ako kolizia a pod.? a to bude asi vsetko dik vsetkym + oplati sa viac kniha alebo tutos? |
|
Návrat nahoru |
|
 |
satik
Založen: 06. 05. 2010 Příspěvky: 161 Bydliště: Krkonose
|
Zaslal: 31. říjen 2011, 18:46:48 Předmět: |
|
|
na kolize muzes vyuzit uz hotove knihovny newton, bullet nebo treba physx |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Marek

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1782 Bydliště: Velká Morava
|
Zaslal: 31. říjen 2011, 21:05:15 Předmět: |
|
|
satik napsal: |
Co se tyce jazyka, tak doporucuju z c++ prejit na c#, je vic "user friendly" a z c++ vychazi, takze behem par dnu se lehce preorientujes a budes mit o par vrasek min. |
Já C# nedoporučuju, garbage collector v .NETu se na hry nehodí. Při komplexních scénách může zasekávat hru i na 1 sekundu v průběhu hraní.
C# nevychází z C++, pouze se trochu inspirovali jeho syntaxí. C# mnohem víc vychází z Javy (je to v podstatě pokračování Javy od Microsoftu, kterou MS přestal vyvíjet v roce 2001). _________________ AMD Open Source Graphics Driver Developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Marek

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1782 Bydliště: Velká Morava
|
Zaslal: 31. říjen 2011, 21:14:30 Předmět: |
|
|
Doporučuju naučit se OpenGL a kolize si napsat sám. Cílem je porozumět, jak to funguje a co všechno se tam dělá. Časem se můžeš naučit i to OGRE, PhysX atd.
Nicméně grafika, kolize a přehrávání zvuků jsou asi tak 3 základní věci, které jsou potřeba k napsání jednoduché hry. Grafika vůbec nemusí být 3D, i 2D grafika jde dělat v OpenGL a mnohem líp než v kterémkoliv jiném API. _________________ AMD Open Source Graphics Driver Developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|