.[ ČeskéHry.cz ].
Kontrola ulozenych pozic ve hre
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Obecné
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Peta



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 154
Bydliště: V prvnim patre hned vedle koupelny.

PříspěvekZaslal: 23. říjen 2007, 12:16:41    Předmět: Kontrola ulozenych pozic ve hre Odpovědět s citátem

Zdravím,
už nějakou dobu vymýšlím svoji novou hru a mám už poměrně jasnou představu jak to bude vypadat. Narazil jsem ale na velký problém, jehož řešení je stěžejní záležitostí pro moji hru Sad Představte si modelovou situaci (která nemá nic společného s mojí hrou, jen ilustruje problém který mám):

Hráč ve hře dostane jednou jedinkrát obtížnou hádanku. Jsou pouze dvě možné odpovědi, správná pro něj znamená zisk něčeho velmi cenného, špatná naopak ztrátu nějakého vzácného kusu jeho vybavení. Hráč je samozřejmě chytrý a tak si předtím, než na hádanku odpoví, hru uloží. Následně náhodně vybere odpověď a když je špatná, hru načte znova a zvolí druhou odpověď. Tak bez námahy a "podvodem" získá odměnu kterou si nezaslouží.

Tomuhle já v každém případě musím předejít, pokud by totiž takhle šlo moji hru "oklamat", ztratila by smysl. Podotýkám že řešení typu "dát více možností odpovědi" je mi k ničemu. Výše popsaná situace je jen modelová. Jde mi tedy o to nějak chytře zabezpečit savy hry tak, aby nebylo možné použít "starší save". (hra je singleplayer, v multiplayerovce bych savy ukládal na server a měl bych pokoj).

Jak by to mělo fungovat: Hráč bude mít ve hře svoji postavu se jménem XY a bude možné ukládat hru pouze na jediný "slot", čili jakmile si hru uloží nebude cesty zpět, platný je vždy nejnovější save. Hra bude sama v kritických situacích hru ukládat (takže po zodpovězení hádanky z modelové situace následuje násilný save, hráč o tom bude samozřejmě vědět).

Řešil už někdo podobný problém, případně tušíte někdo jak na to? Smile
_________________
Když je Ti smutno, otoč se tváří ke slunci a všechny stíny padnou za Tebe.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Weny Sky



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 241

PříspěvekZaslal: 23. říjen 2007, 12:40:19    Předmět: Odpovědět s citátem

Ten "nasilny" save na jedinou pozici je IMHO jedine reseni. Ale jinak bych to bral tak, ze jestli si chce nekdo kazit pozitek ze hry takovymito praktikami, tak bych ho klidne nechal.
Stejn, pokud to bude casem znamejsi hra, tak se objevi navod s resenim vsech hadanek Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Ladis



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 1536
Bydliště: u Prahy

PříspěvekZaslal: 23. říjen 2007, 13:07:19    Předmět: Odpovědět s citátem

V Diablu 2 je to tak, ze savovaci pozici je myslena vybrana postava, a uklada v klicovych momentech (a prubezne). Ochcat se to da leda tak, ze si vykopirujes savy z adresare hry nekam mimo, a prehratim z tve zalohy se vratis ve hre na zalohovanou pozici. Je to dostatecny opruz, aby to clovek moc nedelal, protoze kvuli tomu musim hru ukocnit, aby se soubory uz nepracovala.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Augi



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 782
Bydliště: Čerčany

PříspěvekZaslal: 23. říjen 2007, 13:17:34    Předmět: Odpovědět s citátem

Souhlasim s wenym. Pokud chce někde cheatovat, tak jeho problém, že si tím zkazí požitek ze hry...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Mem



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1959
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: 23. říjen 2007, 13:19:40    Předmět: Odpovědět s citátem

Tohle už jsme tady řešili na starém fóru, těch možností je víc, včetně značení změny světa do existujících saves (bezprostředních), a třeba výběr více variant pokud už save obsahuje předchozí. Popisoval jsem to tady na příkladu HL (kde to teda není, ale jak bych to tam udělal Wink)
_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
MD



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 437
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 23. říjen 2007, 13:58:37    Předmět: Odpovědět s citátem

Ladis napsal:
Ochcat se to da leda tak, ze si vykopirujes savy z adresare hry nekam mimo ...

Tak presne takhle jsem to delal. Ono kdyz chces "kruty" magicky luk, kde pravdepodobnost vytvoreni je skoro nulova a kazdy pokus te stoji tri perfektni drahe kameny ... Wink Taky se tim daj krasne duplikovat predmety ...

Momentalne si nedovedu predstavit, jak se proti tehle taktice da branit. (Sejvovat dalsi veci na skryta mista? Do registru? Ale to je preci prasarna!)
_________________
- play with objects - www.krkal.org -
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
pcmaster



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1824

PříspěvekZaslal: 23. říjen 2007, 14:00:11    Předmět: Odpovědět s citátem

Nemam rad hry s hadankami Very Happy Razz
Ale keby som ju chcel ochcat, tak si to zahram vo virtualnom stroji a savnem si cely jeho stav pred hadankou a v pripade zlej odpovede ho nahram zase cely naspat a odpoviem spravne Embarassed Laughing
_________________
Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
franz



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1325

PříspěvekZaslal: 23. říjen 2007, 14:05:50    Předmět: Odpovědět s citátem

Do takové hry pasuje systém automatického ukládání, kdy se hra sama uloží jen v předem připravené situaci a hráč tak nemůže ukládat kdykoliv ho napadne. To se hodí hlavně do lineárních adventur typu Atlantis1, kde též byly události "zvol správnou odpoveď".
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Peta



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 154
Bydliště: V prvnim patre hned vedle koupelny.

PříspěvekZaslal: 23. říjen 2007, 14:07:18    Předmět: Odpovědět s citátem

Weny Sky napsal:
Ten "nasilny" save na jedinou pozici je IMHO jedine reseni.


Nojo, ale stačí si starý save překopírovat jinam a při přepsání když nejsi spokojen, nakopírujš zpět, jak píše Ladis o Diablu.

Samozřejmě že je pravda, že je hráčův problém když si hru pokazí cheatováním, ale já bych rád tomu nějak zamezil, nestačí mi prostě suše konstatovat, že je to jeho problém že si kazí hru Smile

Já bych právě rád udělal hru, kde když vsadíš vše na jednu kartu a nevyjde to, nemáš nic. Chci, aby nebylo cesty zpět, aby to že tam něco hráč "dosáhne" mělo jakousi cenu pro něj a snaha dosáhnout ještě víc by nesla riziko přijít o vše. Špatně se to vysvětluje protože nechci moc prozradit o co ve hře půjde Smile
_________________
Když je Ti smutno, otoč se tváří ke slunci a všechny stíny padnou za Tebe.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Peta



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 154
Bydliště: V prvnim patre hned vedle koupelny.

PříspěvekZaslal: 23. říjen 2007, 14:10:46    Předmět: Odpovědět s citátem

MD napsal:

Tak presne takhle jsem to delal. Ono kdyz chces "kruty" magicky luk, kde pravdepodobnost vytvoreni je skoro nulova a kazdy pokus te stoji tri perfektni drahe kameny ... Wink Taky se tim daj krasne duplikovat predmety ...

Momentalne si nedovedu predstavit, jak se proti tehle taktice da branit. (Sejvovat dalsi veci na skryta mista? Do registru? Ale to je preci prasarna!)


Přesně si to trefil - "když chceš krutý luk, přines tři drahé kameny a riskni to... šance je malá, ale je tu..." něco podobného chci právě vytvořit, ale když bude možnost jednoduěe to obejít, nebude to prostě ono a pro mě pak nemá cenu to vytvářet Smile možná jsem blázen, ale ikdybych to nakonec vytvořil jen pro sebe a nikdo to nehrál, budu spokojenej že jsem dosáhl svého Razz
_________________
Když je Ti smutno, otoč se tváří ke slunci a všechny stíny padnou za Tebe.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MD



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 437
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 23. říjen 2007, 14:13:56    Předmět: Odpovědět s citátem

Mne to prijde, ze to pujde vzdycky obejit (viz pcmaster s virtualni masinou). Takze reseni je bud hra on-line a nebo se na to vykaslat ( s tim, ze predpokladas, ze hraci budou poctivi).
_________________
- play with objects - www.krkal.org -
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
MD



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 437
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 23. říjen 2007, 14:26:26    Předmět: Odpovědět s citátem

Jinak, pokud jde o nahodu u klicovych situaci, muzes si hodit kostkou uz na startu hry a ulozit si to do doby, nez bude potreba.
_________________
- play with objects - www.krkal.org -
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
nou



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1047

PříspěvekZaslal: 23. říjen 2007, 14:30:55    Předmět: Odpovědět s citátem

ked hrac chetuje tak si toho co dosiahne nevazi. je len a len na hracovi ci chce mat ten hrejivy pocit ze to dokazal sam.
_________________
Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pcmaster



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1824

PříspěvekZaslal: 23. říjen 2007, 14:33:49    Předmět: Odpovědět s citátem

Ja by som to cheatovanim nenazval a ani sliverman urcite nie, lebo sa to da povazovat za ficuru hry (savovanie). On chce len tuto ficuru obmedzit Very Happy "Ine cheaty" obmedzi len tazko...
_________________
Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Crusty



Založen: 28. 08. 2007
Příspěvky: 120
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 23. říjen 2007, 14:33:59    Předmět: Odpovědět s citátem

kdyz nekdo hooodne bude chtit obejit tvoji hru tak ji proste disassembluje

ja si take myslim, ze nejak vhodne tomu zabranit asi nejde

Mozna se s tim radsi smir nez zesedivis Smile a hru dodelej a pak to popripade dores
_________________
http://www.2ox.cz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Obecné Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
Strana 1 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna