Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Peta
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 154 Bydliště: V prvnim patre hned vedle koupelny.
|
Zaslal: 23. říjen 2007, 12:16:41 Předmět: Kontrola ulozenych pozic ve hre |
|
|
Zdravím,
už nějakou dobu vymýšlím svoji novou hru a mám už poměrně jasnou představu jak to bude vypadat. Narazil jsem ale na velký problém, jehož řešení je stěžejní záležitostí pro moji hru Představte si modelovou situaci (která nemá nic společného s mojí hrou, jen ilustruje problém který mám):
Hráč ve hře dostane jednou jedinkrát obtížnou hádanku. Jsou pouze dvě možné odpovědi, správná pro něj znamená zisk něčeho velmi cenného, špatná naopak ztrátu nějakého vzácného kusu jeho vybavení. Hráč je samozřejmě chytrý a tak si předtím, než na hádanku odpoví, hru uloží. Následně náhodně vybere odpověď a když je špatná, hru načte znova a zvolí druhou odpověď. Tak bez námahy a "podvodem" získá odměnu kterou si nezaslouží.
Tomuhle já v každém případě musím předejít, pokud by totiž takhle šlo moji hru "oklamat", ztratila by smysl. Podotýkám že řešení typu "dát více možností odpovědi" je mi k ničemu. Výše popsaná situace je jen modelová. Jde mi tedy o to nějak chytře zabezpečit savy hry tak, aby nebylo možné použít "starší save". (hra je singleplayer, v multiplayerovce bych savy ukládal na server a měl bych pokoj).
Jak by to mělo fungovat: Hráč bude mít ve hře svoji postavu se jménem XY a bude možné ukládat hru pouze na jediný "slot", čili jakmile si hru uloží nebude cesty zpět, platný je vždy nejnovější save. Hra bude sama v kritických situacích hru ukládat (takže po zodpovězení hádanky z modelové situace následuje násilný save, hráč o tom bude samozřejmě vědět).
Řešil už někdo podobný problém, případně tušíte někdo jak na to? _________________ Když je Ti smutno, otoč se tváří ke slunci a všechny stíny padnou za Tebe. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Weny Sky
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 241
|
Zaslal: 23. říjen 2007, 12:40:19 Předmět: |
|
|
Ten "nasilny" save na jedinou pozici je IMHO jedine reseni. Ale jinak bych to bral tak, ze jestli si chce nekdo kazit pozitek ze hry takovymito praktikami, tak bych ho klidne nechal.
Stejn, pokud to bude casem znamejsi hra, tak se objevi navod s resenim vsech hadanek |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ladis
Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1536 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 23. říjen 2007, 13:07:19 Předmět: |
|
|
V Diablu 2 je to tak, ze savovaci pozici je myslena vybrana postava, a uklada v klicovych momentech (a prubezne). Ochcat se to da leda tak, ze si vykopirujes savy z adresare hry nekam mimo, a prehratim z tve zalohy se vratis ve hre na zalohovanou pozici. Je to dostatecny opruz, aby to clovek moc nedelal, protoze kvuli tomu musim hru ukocnit, aby se soubory uz nepracovala. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Augi
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 782 Bydliště: Čerčany
|
Zaslal: 23. říjen 2007, 13:17:34 Předmět: |
|
|
Souhlasim s wenym. Pokud chce někde cheatovat, tak jeho problém, že si tím zkazí požitek ze hry... |
|
Návrat nahoru |
|
|
Mem
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1959 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 23. říjen 2007, 13:19:40 Předmět: |
|
|
Tohle už jsme tady řešili na starém fóru, těch možností je víc, včetně značení změny světa do existujících saves (bezprostředních), a třeba výběr více variant pokud už save obsahuje předchozí. Popisoval jsem to tady na příkladu HL (kde to teda není, ale jak bych to tam udělal ) _________________
|
|
Návrat nahoru |
|
|
MD
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 437 Bydliště: Praha
|
Zaslal: 23. říjen 2007, 13:58:37 Předmět: |
|
|
Ladis napsal: |
Ochcat se to da leda tak, ze si vykopirujes savy z adresare hry nekam mimo ... |
Tak presne takhle jsem to delal. Ono kdyz chces "kruty" magicky luk, kde pravdepodobnost vytvoreni je skoro nulova a kazdy pokus te stoji tri perfektni drahe kameny ... Taky se tim daj krasne duplikovat predmety ...
Momentalne si nedovedu predstavit, jak se proti tehle taktice da branit. (Sejvovat dalsi veci na skryta mista? Do registru? Ale to je preci prasarna!) _________________ - play with objects - www.krkal.org - |
|
Návrat nahoru |
|
|
pcmaster
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1824
|
Zaslal: 23. říjen 2007, 14:00:11 Předmět: |
|
|
Nemam rad hry s hadankami
Ale keby som ju chcel ochcat, tak si to zahram vo virtualnom stroji a savnem si cely jeho stav pred hadankou a v pripade zlej odpovede ho nahram zase cely naspat a odpoviem spravne _________________ Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est. |
|
Návrat nahoru |
|
|
franz
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1325
|
Zaslal: 23. říjen 2007, 14:05:50 Předmět: |
|
|
Do takové hry pasuje systém automatického ukládání, kdy se hra sama uloží jen v předem připravené situaci a hráč tak nemůže ukládat kdykoliv ho napadne. To se hodí hlavně do lineárních adventur typu Atlantis1, kde též byly události "zvol správnou odpoveď". |
|
Návrat nahoru |
|
|
Peta
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 154 Bydliště: V prvnim patre hned vedle koupelny.
|
Zaslal: 23. říjen 2007, 14:07:18 Předmět: |
|
|
Weny Sky napsal: |
Ten "nasilny" save na jedinou pozici je IMHO jedine reseni. |
Nojo, ale stačí si starý save překopírovat jinam a při přepsání když nejsi spokojen, nakopírujš zpět, jak píše Ladis o Diablu.
Samozřejmě že je pravda, že je hráčův problém když si hru pokazí cheatováním, ale já bych rád tomu nějak zamezil, nestačí mi prostě suše konstatovat, že je to jeho problém že si kazí hru
Já bych právě rád udělal hru, kde když vsadíš vše na jednu kartu a nevyjde to, nemáš nic. Chci, aby nebylo cesty zpět, aby to že tam něco hráč "dosáhne" mělo jakousi cenu pro něj a snaha dosáhnout ještě víc by nesla riziko přijít o vše. Špatně se to vysvětluje protože nechci moc prozradit o co ve hře půjde _________________ Když je Ti smutno, otoč se tváří ke slunci a všechny stíny padnou za Tebe. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Peta
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 154 Bydliště: V prvnim patre hned vedle koupelny.
|
Zaslal: 23. říjen 2007, 14:10:46 Předmět: |
|
|
MD napsal: |
Tak presne takhle jsem to delal. Ono kdyz chces "kruty" magicky luk, kde pravdepodobnost vytvoreni je skoro nulova a kazdy pokus te stoji tri perfektni drahe kameny ... Taky se tim daj krasne duplikovat predmety ...
Momentalne si nedovedu predstavit, jak se proti tehle taktice da branit. (Sejvovat dalsi veci na skryta mista? Do registru? Ale to je preci prasarna!) |
Přesně si to trefil - "když chceš krutý luk, přines tři drahé kameny a riskni to... šance je malá, ale je tu..." něco podobného chci právě vytvořit, ale když bude možnost jednoduěe to obejít, nebude to prostě ono a pro mě pak nemá cenu to vytvářet možná jsem blázen, ale ikdybych to nakonec vytvořil jen pro sebe a nikdo to nehrál, budu spokojenej že jsem dosáhl svého _________________ Když je Ti smutno, otoč se tváří ke slunci a všechny stíny padnou za Tebe. |
|
Návrat nahoru |
|
|
MD
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 437 Bydliště: Praha
|
Zaslal: 23. říjen 2007, 14:13:56 Předmět: |
|
|
Mne to prijde, ze to pujde vzdycky obejit (viz pcmaster s virtualni masinou). Takze reseni je bud hra on-line a nebo se na to vykaslat ( s tim, ze predpokladas, ze hraci budou poctivi). _________________ - play with objects - www.krkal.org - |
|
Návrat nahoru |
|
|
MD
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 437 Bydliště: Praha
|
Zaslal: 23. říjen 2007, 14:26:26 Předmět: |
|
|
Jinak, pokud jde o nahodu u klicovych situaci, muzes si hodit kostkou uz na startu hry a ulozit si to do doby, nez bude potreba. _________________ - play with objects - www.krkal.org - |
|
Návrat nahoru |
|
|
nou
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1047
|
Zaslal: 23. říjen 2007, 14:30:55 Předmět: |
|
|
ked hrac chetuje tak si toho co dosiahne nevazi. je len a len na hracovi ci chce mat ten hrejivy pocit ze to dokazal sam. _________________ Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú. |
|
Návrat nahoru |
|
|
pcmaster
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1824
|
Zaslal: 23. říjen 2007, 14:33:49 Předmět: |
|
|
Ja by som to cheatovanim nenazval a ani sliverman urcite nie, lebo sa to da povazovat za ficuru hry (savovanie). On chce len tuto ficuru obmedzit "Ine cheaty" obmedzi len tazko... _________________ Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Crusty
Založen: 28. 08. 2007 Příspěvky: 120 Bydliště: Praha
|
Zaslal: 23. říjen 2007, 14:33:59 Předmět: |
|
|
kdyz nekdo hooodne bude chtit obejit tvoji hru tak ji proste disassembluje
ja si take myslim, ze nejak vhodne tomu zabranit asi nejde
Mozna se s tim radsi smir nez zesedivis a hru dodelej a pak to popripade dores _________________ http://www.2ox.cz |
|
Návrat nahoru |
|
|
|