.[ ČeskéHry.cz ].
Srovnani verzi Visual Studia
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Obecné
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
rezna



Založen: 27. 07. 2007
Příspěvky: 2156

PříspěvekZaslal: 9. srpen 2007, 09:12:40    Předmět: Odpovědět s citátem

MD napsal:
Rezno, ta vase firma, to musi byt peklo Wink . My tu taky mame stare komponenty psane ve visual basicu a to je tak strasne zbastlenej kod! ... (tohle nemusi byt samozrejme vas pripad) Ted nam odesel VB programator, uz to nemohl vydrzet a sel delat C# Wink , tak to tady spadlo na jednoho chudaka ... a my se mu skodolibe smejeme Wink Ja ve VB pisu 5 radkovy testovaci programky, na to je v pohode, edit & continue je tam opravdu super. Ale psat v nem velke aplikace je smrt.


mno jsou tu dva projekty - jeden ciste VB - to je bastl ale snazim se to zmenit Wink - druhej je z 90% C++/COM a jenom kolem toho nadstavby ve VB

ale VS2005 ted tlacim, protoze Quiark si nechtel instalovat VC6 tak jsme prevedli hlavni projekty v C++ do 2005 celkem bezbolestne

jinak za chvili prejdem z VB na vlastni jazyk - ono my uz ho stejne vlastne mame ale zatim ho pouzivame jenom k formatovani textu - ruzne FOREACH a IF konstrukce, ... - je k tomu i debugger - takze zbastlime nejake IDE a .NET nam muze vlezt na hrb Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
VladR



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1322
Bydliště: Greater New York City Area

PříspěvekZaslal: 9. srpen 2007, 09:23:15    Předmět: Odpovědět s citátem

Ked uz sa bavime o tom pokroku, ma uz 2008ka konecne kompilaciu na pozadi v pripade viacjadrovych CPU ? Povedzme, ze mam 4-jadro, tak si vyhradim take 2 jadra na priebeznu kompilaciu na pozadi a jeden output window s priebeznym stavom kompilacie.

Toto je taka mila drobnost, ktora by potesila a kedze obdobie praveku kodenia uz mame vraj davno za sebou, stalo by sa nieco, keby sme sa naozaj pohli dopredu aj vo fundamentalnych zalezitostiach a nie len v UI ?

Inak si myslim, ze sme sa v principialnych zalezitostiach vlastne vobec nepohli dopredu a nijako sa to nelisi od toho, ako som pred 20 rokmi kodil na Atari 800 XL v assembleri.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezna



Založen: 27. 07. 2007
Příspěvky: 2156

PříspěvekZaslal: 9. srpen 2007, 09:25:01    Předmět: Odpovědět s citátem

uz 2005 kompiluje na pozadi a hlasi chyby - ale jenom v .NETu - jak to maji s C++ si nejsem jisty
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MD



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 437
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 9. srpen 2007, 09:36:48    Předmět: Odpovědět s citátem

VladR napsal:
Inak si myslim, ze sme sa v principialnych zalezitostiach vlastne vobec nepohli dopredu a nijako sa to nelisi od toho, ako som pred 20 rokmi kodil na Atari 800 XL v assembleri.


Ja z toho mam pocit, ze tady neni problem ve VS nebo v technologiich, ale ve tve staromilnosti. Proste programujes porad po staru a nove technologie nevyuzivas. Ty megovy soubory rychlosti taky nepomuzou, kdybys mel radeji 30 malych, tak by si to kompilator mohl rozdelit a hned by to bylo o necem jinem. Jinak kompilator C++ je pekelne pomalej, kdyz to porovnam s kompilatorem C# Wink

Jak je na tom 2008 nevim, ale VS 2005 umi pri buildovani vyuzivat vice procesoru. Paralelne kompilovat a psat kod jsem ale nezkousel.
_________________
- play with objects - www.krkal.org -
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
VladR



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1322
Bydliště: Greater New York City Area

PříspěvekZaslal: 9. srpen 2007, 10:03:37    Předmět: Odpovědět s citátem

MD napsal:
Ja z toho mam pocit, ze tady neni problem ve VS nebo v technologiich, ale ve tve staromilnosti. Proste programujes porad po staru a nove technologie nevyuzivas.
To mam akoze zahodit poslednych 6 rokov code-base, lebo teraz je v mode Java, resp. NET ? Kto mi tu srandu zaplati ? Lenze o 3 roky tu bude novy "cool" jazyk/prostredie, ako poznam MS, cize zase nic neriesim, len to iste, co mi uz ide, prepisem do noveho prostredia/jazyka, a neziskam pritom realne nic, akurat stratim cas, a musim upgradnut komp. Tak tomu hovorim pokrok, fakt.

To je analogia ku Office97 - ta zakladna funkcionalita, ktoru clovek bezne potrebuje je totozna s najnovsim officom - tuna je pokrok na nic, ked clovek ani v 10 rokov starej 97ke nevyuzije viac ako 5% features na bezne dokumenty.

MD napsal:
Ty megovy soubory rychlosti taky nepomuzou, kdybys mel radeji 30 malych, tak by si to kompilator mohl rozdelit a hned by to bylo o necem jinem.
No ved ja mam cez 25 "malych" suborov, ale delit to este viacej na dalsich 25-30 je uz sakra neprehladne a spomaluje to orientaciu, hlavne pocas debugovania. Je to skratka mensie zlo, mat toho viacej v jednom subore.

rezna napsal:
uz 2005 kompiluje na pozadi a hlasi chyby - ale jenom v .NETu - jak to maji s C++ si nejsem jisty
Tak to je uplne neuveritelne, ak je to tak, fakt - klobuk dole. Otazka je, ci som ochotny riskovat zasierat si nedavno kupeny novy dual-core komp novym VS so vsetkymi gigabajtovymi service packmi.
Ale je pravda, ze toto je uz killer-featura, aspon teda pre mna. Tento tok uz ale dalsi komp kupovat nebudem, takze o rok aspon viem, ze uz ma zmysel uvazovat po dalsom upgrade nad 2005kou nad normalnym pouzivanim.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezna



Založen: 27. 07. 2007
Příspěvky: 2156

PříspěvekZaslal: 9. srpen 2007, 10:08:22    Předmět: Odpovědět s citátem

mam dual-core notebook, 2GB RAM a nevidim upgradu v dalsich alespon 2 letech kvuli VS - beha bezproblemove

zasirani to neni - VS6 -> VS2005 v tomhle poradi funguji bez problemu - denne pouzivam

prechod s C++ VS6-> VS2005 je temer bezbolestny

musis se akorat odnaucit toto
kód:
for(int i = 0; i < 10; i++)
{
    ...
}
i = 5;


tohle totiz VS6 umoznovalo ale je to chyba proti standardu
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Mnemonic



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 93

PříspěvekZaslal: 9. srpen 2007, 10:13:09    Předmět: Odpovědět s citátem

...nicmene je tam compiler switch, kterej to umozni i ve VC2005.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
rezna



Založen: 27. 07. 2007
Příspěvky: 2156

PříspěvekZaslal: 9. srpen 2007, 10:22:40    Předmět: Odpovědět s citátem

Mnemonic napsal:
...nicmene je tam compiler switch, kterej to umozni i ve VC2005.


ja vim - ale je lepsi se tomu vyhnout - v kodu je to hodne matouci a hlavne spatne ze Smile kdyz ti promenna v cyklu vybiha i mimo nej
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Mnemonic



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 93

PříspěvekZaslal: 9. srpen 2007, 10:34:03    Předmět: Odpovědět s citátem

Jasne, o tom neni sporu Smile Ale kdyz clovek treba prevadi nejakej cizi velkej projekt, a nechce se mu zasahovat do kodu, tak jen preklikne switch a je pokoj.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
MD



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 437
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 9. srpen 2007, 12:21:58    Předmět: Odpovědět s citátem

VladR napsal:
To mam akoze zahodit poslednych 6 rokov code-base, lebo teraz je v mode Java, resp. NET ?


Takhle radikalne jsem to nemyslel. Spis pozvolny refactoring, migrace na nove verze. Proste je blbost zamrznout v prehistorii. Ja ted programuju taky jinak nez jsem programoval pred 10 lety a neni to jen otazka vyberu jazyka.

Taky mi puvodne vadilo hodne souboru. Treba dobre na novych studiich je podstatne vylepsene vyhledaveni, bez toho bych se nemohl orientovat. Ted jdu asi takovou stredni cestou. Schvalne jsem si nechal spocitat soubory v novem Krkalovi a je jich 182 (vlatni tvorba), to uz vypada jako docela hrozive cislo, ale je to rozdeleny do komponent. V praci obhospodaruju tech souboru urcite vic.
_________________
- play with objects - www.krkal.org -
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Xena



Založen: 01. 08. 2007
Příspěvky: 9

PříspěvekZaslal: 9. srpen 2007, 16:33:31    Předmět: VS2005 Odpovědět s citátem

Moje osobni zkusenost s VS2005: do 10 projektu (po á 20 souborech) v solution na solidni masine (3000+, 1GB RAM) by to slo. Po roce prace na vetsim projektu jsem to ale dotah na 36 zavislych projektu v solution, cely to je navic strceny v SourceSafe a zacina to bejt hodne zajimavy. Vic jak 3 otevreny soubory v editoru skoro nelze. Prochazeni vetsiho kodu dostava system pernamentne do 99% vytizeni CPU,pameti nabrano kolem 1GB, casto az do bile obrazovky Smile ,se to sice vzpamatuje, ale par vterin utece. Otevirani navrhu formu pro vizualni upravu jen v opravdu nejnutnejsim pripade, je to s pauzou na kafe Smile .Ale na druhou stranu kompilace je svizna, re-build cele solution je do jednotek minut.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
backslash



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 9
Bydliště: Trnava, Slovensko

PříspěvekZaslal: 10. srpen 2007, 06:56:55    Předmět: Odpovědět s citátem

Presne, pokial clovek ma v solutionu par projektov a nic moc velke, tak je to uplna pohodicka, a pochybujem ze na slusnej masine je badat nejaky rychlostny rozdiel medzi 2k5 a VC6. Potom ked ale chcem pracovat na realnom solutione, kde je 25 projektov, vacsina z nich zavisla na inom, a kazdy obsahuje ohromne mnozstvo dat, tak uz je to sakra poznat ze to obcas mle z posledneho. Nastastie mi to teda otvara zatial kopu suborov naraz v pohode Smile Pocitam ze najviac tomu asi pomoze dvojjadro. Co som si tak vsimol tak intelisense a nedajboze este k tomu visual assist(nesnazim sa to zavrhnut, ja to pouzivam) v takom solutione proste potrebuje samostatne jadro. Potom je ta praca celkom plynula. Ked sa to rozhodne spravit update tak nevim co by som robil na jednojadrovom Smile. No a co sa tyka toho otvarania formov v studiu tak skus odmazat vytvorene EXE projektu, a otvorit potom, u mna to funguje.

No a este skuste si predstavit co da taky velky projekt a vista dokopy. Je to takmer nemozne spravovat Smile (takze vista isla hned prec)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MD



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 437
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 10. srpen 2007, 08:56:44    Předmět: Odpovědět s citátem

Ja pouzivam "unload project" na ty veci v solution, ktery nepotrebuju aktivne menit nebo debuggovat. Pak se tech 29 projektu zredukuje cca na tretinu. Pak je rychlost v pohode. Jinak myslim ze nas tym ma jednu z tech mensich solutions, bohuzel jsou to ale vetsinou c/c++ veci, takze kompilace je pomelejsi.
_________________
- play with objects - www.krkal.org -
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Fila



Založen: 31. 07. 2007
Příspěvky: 853

PříspěvekZaslal: 10. srpen 2007, 13:22:31    Předmět: Odpovědět s citátem

VladR napsal:
To ako robim v prehistorickom SW Wink ?
Ako to tak vyzera, tak dalsich 10 rokov asi aj budem, kym budem robit na svojich veciach, kedze MS nevie priniest novinky bez krvavych HW narokov. Pretoze, ked viem behat po svojom projekte rychlostou blesku v "prehistorickom" VC6, ako je sakra mozne, ze tych par mega zdrojaku tak zahlti masinu ? To je to robene v Jave, alebo co ? Alebo maju nejaku internu smernicu, podla ktorej davaju Sleep (100) po kazdej vykonanej UI funkcii ?

Ja len chcem pripomenut, ze nie tak davno sa robilo pod Dosom na 3-486kach, a tam som tiez mal bezne malicke projektiky o rozsahu 20k-50k lines a takyto problem tam nebol napriek tomu, ze tie procesory mali vykon mensi ako 1% vykonu sucasnych CPU.
Tymto smerom sa o 5 rokov dostaneme k VS2012, ktore na chod mojho projektu bude potrebovat 4 GB RAM, Vista SP 6 a Octa-Core 6.2 GHz.

Tedy, kde udelali soudruzi z MS chybu ?


Sorry ale toto je ponekud usmevne -- je to jako kdyby se nekdo divil, proc kdyz napocita obchodniho cestujiciho pro 20 mest za par vterin, tak proc mu pro 40 mest trva vecnost i na superpocitaci... Nektere byt jen drobnosti proste poradne zdrzuji a je nesmysl porovnavat prosty textovy editor v DOSu s dnesnimi prostredimi.
Krom toho jak roste vykon HW, tak se proste vyuziva k vecem, ktere by driv nesly, takze jsou pocitace pretezovany porad stejne, proc by se taky mely flakat...

Na druhou stranu se te musim zastat, ze ony "nove technologie" opravdu zase tolik prace nesetri. Byl jsem zvykly na VS 2003 a posledni mesice programuju temer vyhradne s vim, g++, gdb atd. -- proste ciste v konzoli. Ze zacatku se mi to zdalo docela silene, misto abych videl u tridy jake metody s cim muzu zavolat, musel jsem si je vedle v okne grepovat. Debuger v textovem modu neni take uplne user friendly.
Vysledek je ale ten, ze sice primitivni program takto napisu mnohem pomaleji, ale realne problemy resim prakticky stejne rychle, protoze spis premyslim nad architekturou/algoritmem nebo ladim nejaky sileny bug. Celkove bych rekl, ze me tyto minimalisticke technologie zdrzuji pri programovani tak o 20 %, coz se jeste snizi tim, ze pomalu vic casu nez pri programovani travim na poradach a ctenim mailu...

A jeste jedna vec -- docela me prekvapuje, ze tady resite pouze prostredi a neresite kompilatory -- kompilovat pro dnesni procesory 10 let starym kompilatorem me neprijde uplne rozumne.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
VladR



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1322
Bydliště: Greater New York City Area

PříspěvekZaslal: 10. srpen 2007, 13:39:54    Předmět: Odpovědět s citátem

Fila napsal:
A jeste jedna vec -- docela me prekvapuje, ze tady resite pouze prostredi a neresite kompilatory -- kompilovat pro dnesni procesory 10 let starym kompilatorem me neprijde uplne rozumne.
No to asi bude tym, ze tu riesime kodenie hier a teda vysledny efekt ma na vykon enginu len minimalny dopad, obzvlast ked mam engine nastaveny tak, aby mi hra bezala v 200-500 fps na priemernom stroji.
Tam nema ziaden dopad lepsi kompiler, lebo aj keby mi dal 10% rychlejsi kod (co akoze neda), je to beztak fuk a nepozorovatelne.

Na druhej strane, ak nastavim HW narocnost tak, ze to bezi 50-60 fps, tak mi tych hypotetickych 10% tiez velmi nepomoze, pri hrach je podstatne dolezitejsie, ako clovek to CPU zahlcuje, ako streamuje data postupne na pozadi, ako ma podelene zlozitejsie funkcne celky cez viacero framov, nez to, ci kompiler vygeneruje o 10% rychlejsi kod.


Uplne ina vec je multicore programming (napr. cez OpenMP). Dufam, ze ked sa k tomu realne dostanem do konca roka a zparalelizujem viacere tasky v engine, tak sa to bude dat nastavit aj na moje prostredie VC6. Nerad by som si Core2Duo zasieral VS2003kou, to debugovanie na multi-core uz radsej ozeliem (to na VC6 nepojde urcite).
Ked sa nebude dat inak, tak co uz, ale predpokladam, ze externy kompiler sa musi dat vo VC6 nakonfigurovat.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Obecné Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Strana 2 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna