Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
cepnox
Založen: 12. 05. 2017 Příspěvky: 6
|
Zaslal: 12. květen 2017, 19:50:30 Předmět: owl-bt : behavior tree editor |
|
|
Ahojte,
chcel by som Vam predstavit editor behavioralnych stromov (behavior trees - BT), ktory sme vytvorili pre nasu hru Tendril: Echo Received a vydali ho ako OpenSource. Najst ho mozete tu, resp. jeho zdrojaky tu.
Vo velkej miere je inspirovany stromami v Unreal engine, ktory oproti klasickym BT vyuziva okrem uzlov aj servisy a dekoratory. To robi stromy mensie a defakto prehladnejsie.
Napriklad s nasledujucim stromom:
Definujeme, ze sa ma NPC pohybovat medzi bodmi na jeho ceste. Na kazdom bode ma pockat 2-2.5 sec. Ak spozoruje hraca, pocka chvilocku a potom zacne panikarit.
Vo vysledku to vyzera takto:
Trocha zakladnej teorie :
-Uzol - predstavuje jednu ulohu, ktora sa moze vykonat ihned, alebo pocas viacerych krokov.
-Dekorator - prvok uzlu, ktory definuje vstupnu podmienku a zaroven modifikuje vystupnu hodnotu uzlu. Dekorator je mozne oznacit ako periodicky, co znamena, ze sa vyhodnocuje jeho podmienka v kazdom kroku, ak je jeho uzol v aktualnej ceste. Takto sa da napriklad spravit prerusenie aktualnej cinnsoti, ak vznikne nadradena situacia.
-Servis - prvok uzlu, ktory vykonava specificku cinnost v pravidelnych intervaloch, ak je jeho uzol na aktualnej ceste
Vlastnosti owl-bt:
-Automaticke rozmiestnovanie uzlov - Aby sa dosiahlo max sustredenie na obsah, owl-bt rozmiestnuje uzly automaticky.
-Ovladanie klavesnicou - Skoro cely strom je mozne vytvorit a upravovat cisto prostrednictvom klavesnice. owl-bt obsahuje paletu prikazov, podobne ako Sumblime Text. Staci stlacit - ctrl+shift+p
- Automaticky refresh projektu - Kazda zmena projektoveho suboru je automaticky rozpoznana a vsetky beziace editory sa ihned zaktualizuju.
- Undo/redo - owl-bt podporuje undo/redo vsetkych akcii
- Json format - stromy aj projekt su ulozene ako jednoduche JSON subory, takze je jednoduche ich pouzit hocikde. |
|
Návrat nahoru |
|
|
nem0
Založen: 23. 03. 2009 Příspěvky: 31
|
Zaslal: 14. květen 2017, 00:06:24 Předmět: |
|
|
Odskusane, vyzera to dobre. Keby k tomu bol runtime a debugger, hned by som to pouzil. |
|
Návrat nahoru |
|
|
cepnox
Založen: 12. 05. 2017 Příspěvky: 6
|
Zaslal: 15. květen 2017, 19:44:16 Předmět: |
|
|
nem0 napsal: |
Odskusane, vyzera to dobre. Keby k tomu bol runtime a debugger, hned by som to pouzil. |
Vdaka. Hadam sa niekedy dostaneme aj k tomu, aby sme vynali runtime z nasho engine a vydali ho tiez ako OpenSource. |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete hlasovat v tomto fóru
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna