.[ ČeskéHry.cz ].
OGL - jas/kontrast

 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
franz



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1325

PříspěvekZaslal: 1. únor 2008, 17:21:21    Předmět: OGL - jas/kontrast Odpovědět s citátem

zdar, jsou nějaké možnosti jak hýbat s jas/kontrast v OGL (nikoliv textury, ale postprodukce výsledného obrazu)?
Je na to nějaká akcelerovaná pomůcka nebo to musím dělat ručně po pixelech?
Jas jsem zbastlil blendnutím BW výplně přes obraz, ale kontrast? Idea
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 1. únor 2008, 19:06:45    Předmět: Odpovědět s citátem

Tady tyhle parametry by si měl každý uživatel nastavit na displayi nebo v nastavení driveru. Nastavovat uživateli konstrast a jas jiný, než si nastavil, ho moc nepotěší. Třeba grafici si tyto parametry nastavují v závislosti na osvětlení místnosti. Jediný, co má dnes v tomto směru smyslu řešit, je nastavení gamma korekce a to jde pomocí GDI. Viz funkce SetDeviceGammaRamp. Pokud si chceš trochu víc hrát s barvama, doporučuju zavést si vlastní 4x4 color matrix a násobit s tím barvy na výstupu v pixel shaderu.
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
nou



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1047

PříspěvekZaslal: 1. únor 2008, 19:08:03    Předmět: Odpovědět s citátem

v SDL existuje moznost nastavenia gama korekcie. a okrem toho na nastavenie jasu a kontrastu je tu monitor. podla mna je softwerove nastavovavnie len degraduje kvalitu zobrazenia.
_________________
Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
franz



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1325

PříspěvekZaslal: 1. únor 2008, 19:43:39    Předmět: Odpovědět s citátem

Jde mi o problém, kdy se udělá "temná grafika" na světlém LCD a na starém CRT monitoru (ikdyž má jas na maximum) není vidět vůbec nic. Takový problém měly třeba noční mise ve Vietcongu..
Imho hejblátko s jasem je potřeba (ne nastavit uživateli náš jas, ale dát mu možnost si tu světlost lehce změnit, ne přes nastavení driverů ani systému, ale rovnou ve hře). Btw už jsem to vyřešil Cool
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Ladis



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 1536
Bydliště: u Prahy

PříspěvekZaslal: 1. únor 2008, 20:55:09    Předmět: Odpovědět s citátem

Imho tyhle veci jsou na nic. Ve chvili, kdy hra zavola SetDeviceGammaRamp (SDL verze je jen wrapper na tuhle funkci), zrusi nastaveni, ktere si zvolil hrac v display driveru. V dobach CRT monitoru se mi tak treba v Diablo 2 stalo, ze ve hre byla max. svetlost nizsi, nez co sem mel na hry nastaveno v ovladaci, coz sux.

Dneska jsou uz displeje svetle dost, takze zas tohle lidi pouzivaj k vyladeni barev. Bezna LCD maj tzv. TN panely, a spoustu z nich nejde vubec nastavit pomoci svetlosti a kontrastu tak, aby zobrazovaly spravne barvy (neprepalily vsechny svetle barvy do bile). Uz sem se setkal s grafikami, ktere po detekci TN panelu automaticky (!) nastavily barvy tak, aby se svetle barvy na displeji spravne rozlisily.

Prste se soustredte jen na to, abyste scenu ve hre zbytecne neztmavovali - zesvetleni za cenu ztraty kvality si muze kazdy udelat softwarove.
_________________
Award-winning game developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 1. únor 2008, 21:04:39    Předmět: Odpovědět s citátem

To nastavení gamma se dá zachovat, stačí to zjistit přes GetDeviceGammaRamp.
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
franz



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1325

PříspěvekZaslal: 1. únor 2008, 21:35:31    Předmět: Odpovědět s citátem

Ovšem jak píšu, s nastavením driverů hýbat nechci a sám nemám tyhle prasárny rád (třeba když změna hlasitosti zvuku ve hře stáhne hlasitost zvuku v celém systému) a dokonce jsem se dočetl, že DeviceGammaRamp není podporované všude a beztak nemám ponětí, co je SDL Wink.
Podobně jako s těma zvukama i nastavení světlosti si hra bude dělat sama, tzn jas i kontrast zůstane dle systému/monitoru + vlastní posouvátko pro případné doladění, když je hra moc tmavá (protože tmavá je už samotná grafika). Mám rád hry co choděj i na starším hw, sám mám doma jedno staré temné CRT na odladění Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna