Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
franz
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1325
|
Zaslal: 1. únor 2008, 17:21:21 Předmět: OGL - jas/kontrast |
|
|
zdar, jsou nějaké možnosti jak hýbat s jas/kontrast v OGL (nikoliv textury, ale postprodukce výsledného obrazu)?
Je na to nějaká akcelerovaná pomůcka nebo to musím dělat ručně po pixelech?
Jas jsem zbastlil blendnutím BW výplně přes obraz, ale kontrast? |
|
Návrat nahoru |
|
|
Marek
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1782 Bydliště: Velká Morava
|
Zaslal: 1. únor 2008, 19:06:45 Předmět: |
|
|
Tady tyhle parametry by si měl každý uživatel nastavit na displayi nebo v nastavení driveru. Nastavovat uživateli konstrast a jas jiný, než si nastavil, ho moc nepotěší. Třeba grafici si tyto parametry nastavují v závislosti na osvětlení místnosti. Jediný, co má dnes v tomto směru smyslu řešit, je nastavení gamma korekce a to jde pomocí GDI. Viz funkce SetDeviceGammaRamp. Pokud si chceš trochu víc hrát s barvama, doporučuju zavést si vlastní 4x4 color matrix a násobit s tím barvy na výstupu v pixel shaderu. _________________ AMD Open Source Graphics Driver Developer |
|
Návrat nahoru |
|
|
nou
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1047
|
Zaslal: 1. únor 2008, 19:08:03 Předmět: |
|
|
v SDL existuje moznost nastavenia gama korekcie. a okrem toho na nastavenie jasu a kontrastu je tu monitor. podla mna je softwerove nastavovavnie len degraduje kvalitu zobrazenia. _________________ Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú. |
|
Návrat nahoru |
|
|
franz
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1325
|
Zaslal: 1. únor 2008, 19:43:39 Předmět: |
|
|
Jde mi o problém, kdy se udělá "temná grafika" na světlém LCD a na starém CRT monitoru (ikdyž má jas na maximum) není vidět vůbec nic. Takový problém měly třeba noční mise ve Vietcongu..
Imho hejblátko s jasem je potřeba (ne nastavit uživateli náš jas, ale dát mu možnost si tu světlost lehce změnit, ne přes nastavení driverů ani systému, ale rovnou ve hře). Btw už jsem to vyřešil |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ladis
Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1536 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 1. únor 2008, 20:55:09 Předmět: |
|
|
Imho tyhle veci jsou na nic. Ve chvili, kdy hra zavola SetDeviceGammaRamp (SDL verze je jen wrapper na tuhle funkci), zrusi nastaveni, ktere si zvolil hrac v display driveru. V dobach CRT monitoru se mi tak treba v Diablo 2 stalo, ze ve hre byla max. svetlost nizsi, nez co sem mel na hry nastaveno v ovladaci, coz sux.
Dneska jsou uz displeje svetle dost, takze zas tohle lidi pouzivaj k vyladeni barev. Bezna LCD maj tzv. TN panely, a spoustu z nich nejde vubec nastavit pomoci svetlosti a kontrastu tak, aby zobrazovaly spravne barvy (neprepalily vsechny svetle barvy do bile). Uz sem se setkal s grafikami, ktere po detekci TN panelu automaticky (!) nastavily barvy tak, aby se svetle barvy na displeji spravne rozlisily.
Prste se soustredte jen na to, abyste scenu ve hre zbytecne neztmavovali - zesvetleni za cenu ztraty kvality si muze kazdy udelat softwarove. _________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
|
Marek
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1782 Bydliště: Velká Morava
|
Zaslal: 1. únor 2008, 21:04:39 Předmět: |
|
|
To nastavení gamma se dá zachovat, stačí to zjistit přes GetDeviceGammaRamp. _________________ AMD Open Source Graphics Driver Developer |
|
Návrat nahoru |
|
|
franz
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1325
|
Zaslal: 1. únor 2008, 21:35:31 Předmět: |
|
|
Ovšem jak píšu, s nastavením driverů hýbat nechci a sám nemám tyhle prasárny rád (třeba když změna hlasitosti zvuku ve hře stáhne hlasitost zvuku v celém systému) a dokonce jsem se dočetl, že DeviceGammaRamp není podporované všude a beztak nemám ponětí, co je SDL .
Podobně jako s těma zvukama i nastavení světlosti si hra bude dělat sama, tzn jas i kontrast zůstane dle systému/monitoru + vlastní posouvátko pro případné doladění, když je hra moc tmavá (protože tmavá je už samotná grafika). Mám rád hry co choděj i na starším hw, sám mám doma jedno staré temné CRT na odladění |
|
Návrat nahoru |
|
|
|