.[ ČeskéHry.cz ].

Akce GDS 2003 proběhla 4.–6. července 2003
Místo: Uherské hladiště, kino Mír

Přesto, že GDS 2003 byla prvním ročníkem této akce, předčila všechna očekávání hlavně kvalitou přednášek a velkým počtem účastníků (zůčastnilo se přes 120 amaterských i profesionálních vývojářů her).

PROGRAM
Pátek
Pátek bude volnějším, rozjezdovým dnem celé akce, jelikož hlavní část programu je naplánována na sobotu.
16.00 Začátek akce – od této hodiny mohou přijíždět týmy a jednotlivci, bude provedena jejich registrace, budou seznámeni se všemi technickými informacemi apod.
19.00 až 19.15 Slavnostní zahájení GDS 2003
19.15 až 21.00 Prezentace týmů a jejich her – krátká prezentace týmů, které budou mít chuť blíže představit své projekty ostatním vývojářům (z týmů jmenujme například PUPworX, PodVlivem Software, Dream Cinema, Real Idea a další). [video]
21.00 až ? Volná zábava – možnost debatovat s ostatními, zahrát si nějaké hry po síti lan nebo se zúčastnit paralelně probíhající techno party.
Sobota
Hlavní den celého třídenního setkání vývojářů. V tento den budou probíhat všechny přednášky a „dílny“ (pojem převzatý z divadelní branže – jeden vývojář s odpovídajícími zkušenostmi vede skupinku méně zkušených lidí a společně vytvoří nějaký projekt a přitom se přiučí nějaké věci z dané oblasti).
10.00 až 10.30 On-line hry - problematika vývoje on-line systémů, vývoj Monarchie, trendy v této oblasti (Al!en)
10.30 až 11.15 Opravdu se chcete stát profesionálem? (Martin Klíma – Altar Interactive) [video]
11.15 až 12.00 Možnosti distribuce nezávislých her, teorie a praxe fungování nezávislého týmu (SleeepTeam Labs) [video]
12.00 až 13.15 přestávka na oběd
13.15 až 13.45 Architektura, návrh a implementace 3D enginů, grafické karty (Komat) [video]
13.45 až 14.15 Modelování v Rhinu (Tykew) [video]
14.15 až 14.45 Využití animačních nástrojů systému Character Studio 3 (powermac)
14.45 až 15.15 Optimalizace, využití assembleru (Fila)
15.15 až 16.15 Vývoj AAA titulu, diskuse (Illusion Softworks) [video]
17.00 až 20.00 Dílny:
Ilustrace a grafické styly pro hry (Chittaprassat)
Úvod do OpenGL aneb můj první trojúhelník (Semo)
Architektura Monarchie, návrh systému, game design, vše spíše formou diskusí (Al!en)
21.00 Joystick Českých her – vyhlášení výsledků prvního ročníku soutěže a předání věcných cen vítězům. Po něm následuje opět volná zábava a případná lan-party.
Neděle
10.00 až 13.00 Dílny:
Modelování v Rhinu, render Brazil, triky se světlem v MAXovi – podle přání (Tek Eh Lech)
Úvod do fyzikálních modelů, ukázka na autech (Fila)
Úvod do programování prostorového zvuku s FMODem (Brežněv)
13.00 Konec srazu. Představení produktů dílen, rozloučení.
FOTOGALERIE
Čtvrtek agile | kajisco
Pátek dolezal | fila | kajisco | riva
Sobota agile | fila | kajisco | peregrius | riva
Neděle riva
Stáhnout všechny fotky (50MB zip!)
ČLÁNKY
magazin.ceske-hry.cz Jak dopadla Game Developers Session 2003
Plnehry.cz GDS 2003 – reportáž
doupe.cz Jak dopadlo 1. setkání českých vývojářů?
gamecenter.cz Game Developers Session 2003
games.tiscali.cz Perličky z Game Developers Session 2003
freehry.doupe.cz Game Developers Session 2003
freehry.doupe.cz Game Developers Session 2003 (2)
Konečné výsledky Joysticku Českých Her 2003
Kategorie game design
Pořadí Název hry Autoři Hodnocení
1. Bulánci Sleep Team 68,52 %
2. Berušky 2 Anakreon 48,24 %
3. Monarchia PUPworX 42,28 %
4. Trabi II PUPworX 35,03 %
5. Ham Ňam Pod Vlivem Soft. 34,76 %
Kategorie grafické zpracování
1. Bulánci Sleep Team 69,21 %
2. Berušky 2 Anakreon 57,62 %
3. Monarchia PUPworX 56,55 %
4. Trabi II PUPworX 36,83 %
5. Alien Agency 3D Games 36,14 %
Kategorie originalita námětu
1. Bulánci Sleep Team 70,90 %
2. Monarchia PUPworX 53,8 3%
3. Berušky 2 Anakreon 46,17 %
4. Trabi II PUPworX 40,24 %
5. Space Patrol Dream Cinema 34,28 %
Kategorie programování
1. Berušky 2 Anakreon 52,72 %
2. Bulánci Sleep Team 50,07 %
3. Monarchia PUPworX 45,41 %
4. Trabi II PUPworX 43,38 %
5. Space Patrol Dream Cinema 26,62 %
CELKOVÍ VÍTĚZOVÉ
1. Bulánci Sleep Team 64,675 %
2. Berušky 2 Anakreon 51,187 %
3. Monarchia PUPworX 49,517 %
KE STAŽENÍ
Všechny fotky z GDS 2003 v zip archivu
Video Opravdu se chcete stát profesionálem? 50 MB
Video Možnosti distribuce nezávislých her... 79 MB
Video Architektura, návrh a implementace 3D enginů... 96 MB
Video Modelování v Rhinu 42 MB
Video Vývoj AAA titulu, diskuse s Illusion Softworks 216 MB
Video Microsoft 18 MB
Video Prezentace projektů 92 MB
TOPlist