.[ ČeskéHry.cz ].

Game Developers Session 2006

Aktuální ročník Game Developers Session 2006 se koná ve dnech 28.–30. 4. 2006 v kulturním domě Rubín, v Brně, městské části Žabovřesky, ulice Makovského Náměstí. Pátek je věnován představování projektů, sobota odborným přednáškám a neděle workshopům.

Informace o GDS
ceskehry@ceskehry.cz
Registrace
registrační formulář
Pátek
18:00 – 18:20
Zahájení
18:20 – 18:30
ALTIOR - Midnight Studio Mathery Metaspace & ORTEL video
(13 MB)
   
18:30 – 18:50
Ladislav "BigBoss" Dobrovský Bomba,Bechere! video
(14 MB)
   
18:50 – 19:10
Marek "Eosie" Olšák a David "CzechDaver" Motalík Billiard Simulator video
(21 MB)
   
19:10 – 19:30
Hammerware Aquadelic video
(27 MB)
   
19:30 – 20:00
3Division Air Conflicts video
(15 MB)
   
20:00 – 20:20
Tomáš Pluhařík (StormMill) PocketPC soutěž video
(21 MB)
  slidy
(720 kB)
Resumé soutěže o nejlepší hru pro PocketPC v GameEditoru.
20:20 – 20:50
Tomáš Pluhařík (Mindware) Coldwar video
(63 MB)
  slidy
(3.3 MB)
20:50 – 21:30
Jarek Kolář (Pterodon) Vietcong 2 video
(103 MB)
   
21:30 – 22:00
Jiří Rýdl (IDEA Games) IDEA Games video
(7 MB)
   
Představení společnosti a její práce.
Sobota — Časový Rozvrh
Velký Sál
10:00 – 11:00
Martin Klíma (IDEA Games) Geometrický pohled na lineární algebru video
(96 MB)
   
Pokus představit základní pojmy lineární algebry - vektory, matice, determinanty - jako geometrické objekty. Látka není složitá, ale vyžaduje jisté předběžné znalosti.
11:05 – 11:50
Marek "Manox" Novosad Úvod do pixel a vertex shaderů video
(20 MB)
video #2
(11 MB)
 
Základní úvod do shaderů - pro zkušenejší programátory nic nového, pro začátečníky náhled do problematiky shaderů, principů a použití. Vertex a fragment program, assembler, vyšší jazyky (cg) a několik příkladů využití jak v herních aplikacích tak i grafických.
12:00 – ???
Zdeněk Mezihorák (Hra01) Umělé vs. přirozené světy video
(50 MB)
video #2
(16 MB)
 
Dvě koncepce akční hry
14:00 – 15:00
Dalibor Kačmář (Microsoft) C# 2.0 a nové vlastnosti VS 2005 video
(109 MB)
   
Přehled novinek jazyka C# a Visual Studia 2005
15:10 – 16:10
Jiří "Fila" Filipovič Optimalizace algoritmů video
(99 MB)
video #2
(24 MB)
slidy
(250 kB)
Velmi zjednodušený pohled na složitostní třídy; kdy a kde optimalizovat; triky pro lineární optimalizaci kódu, ukázky na různých příkladech; používání profileru. Přednáška je určena spíše začínajícím až středně pokročilým programátorům.
16:20 – 17:20
Jarek Kolář (IS) Produkce AAA hry video
(42 MB)
   
Proces navržení, plánování, vývoje, řízení a dokončení AAA hry. Přednáška pro začínající vývojáře, která v hrubých rysech popisuje aspekty vývoje špickových her
17:30 – 18:30
Erik "Deathgate" Veselý
Matt "Backslash" Zamborský
Možnosti moderního grafického HW video
(92 MB)
video #2
(30 MB)
slidy
(164 kB)
Shrnutí technik osvětlení, které lze bez problémů na dnešních kartách realtime pouštět, včetně ukázky starších modelů, návrhy řešení a srovnání s produkty dnešní doby, dynamická/statická světla - řešení. (techniky osvětlení povrchu, dobře známé technologie DOT3 bump mapping, paralax mapping, relief mapping, displacement)
18:40 – 19:10
Lubor Kopecký Jak udělat hru úspešnejší video
(18 MB)
video #2
(8 MB)
slidy
(40 kB)
Většina začínajících vývojářů se při tvorbě her dopouští řady zásadních chyb, kterých se lze snadno vyvarovat dodržováním několika základních pravidel. Součástí přednášky jsou i posbírané rady zkušených herních tvůrců.
19:20 – 20:20
Pavel "Krteček" Buriánek (Codemasters) Práce v zahraničí     slajdy
Proč se pokoušet získat práci v zahraničí (motivace). Jak být viděn. CV které zaujme. Game dev stránky a sociální sítě, na kterých je vhodné se zaregistrovat. Jaké jsou možnosti (populární destinace, game studia a pod.). Jak oslovit budoucí zaměstnavatele (Přímé oslovení versus recruitment companies). Jak se připravit na přijímací pohovory a co od nich očekávat (Telefonické interview, interview na místě, na co se budou ptát a co říci až se zeptají jaký plat požadujete). Jak moc duležitá je angličtina. O jaké profese je zájem a jak vybrat. Pracovní a platové podmínky versus životní náklady. Duležité právní aspekty a byrokracie.
20:30 – 21:30
Martin "Al!eN" Procházka Filosofie her video
(141 MB)
  slidy
(40 kB)
Dozvíte se, co je to vlastně hra, jaké má aspekty a kulturní vývoj. Dále se budeme zabývat médii - čím se vymezují a ovlivňují. Seznámíte se s koncepty remediace, machinima a mnoha jinými.
21:40 – 22:00
Válka Programátorů Vyhlášení výsledků
Vyhlášení výsledků souteže v programování AI.
Malý Sál
10:00 – 11:00
Milan "řezňa" Řezníček SOAP video
(125 MB)
video #2
(31 MB)
 
Úvod protokolu SOAP pro webové služby. Praktické použití v multi-player hrách, které nestojí na silné real-time komunikaci jako např. šachy.
11:05 – 11:50
Ivan Rylka (IS)
Milan Šafek (IS)
Tvorba grafiky pro nextgen hry video
(138 MB)
   
Tvorba charakterů a vozidel.
12:00 – 13:00
Jan Hovora (BI Studio) Softwarove generovaná vegetace video
(169 MB)
   
Vegetace jako matematický model. Fyziologie rostlin z hlediska vizualizace. Implementace pro použití ve hrách a aplikacích bežících v reálném case.
14:00 – 14:45
Michael Lekovski (Plastic Reality) Metodika řízení a plánování projektu video
(160 MB)
   
Projdeme základní kroky: Vymezení projektu, určení klíčových rolí, rozpoznání předpokladu úspěchu, vytyčení postupu, stanovení priorit. Přejdeme k samotnému plánování projektu: Stanovení cílů, odhad překážek, seřazení činností, zdroje, smluvení termínu, schválení plánu. Realizace plánu, týmová práce a monitoring výkonu.
15:00 – 15:45
Martin Pecina Teorie "dokonalé" kompozice ve 2D a 3D projekci video
(132 MB)
   
Historické konstrukční metody statické kompozice a současná praxe (středové, diagonální, zlatý řez). Pusobení linie, tvaru a barvy v obrazové kompozici, optické klamy a jejich vyvažování, optický střed. Kompozice fotografie (portrét, krajina, výjev) a filmového záběru. Dynamika kompozice v 3D prostoru, vliv kamery a kompozičního schématu na atmosféru scény.
16:00 – 17:00
Antonín "Woid" Hildebrand (IS) Pokročilý MAX export video
(125 MB)
   
Budete seznámeni s konkretními úkoly exportu z MAXe a návrhy jejich rešení. Dozvíte se jak na transformace v MAXu, jak na strukturu scény, jak na materiály, jak na normálové mapy, jak na skinované objekty, jak na animace a další. Přednáška je primárne cílena pro úzkou skupinu programátoru, kteří se zabývají exportem, ale muže být užitečná i pokročilým grafikům, kteří se chtějí něco dozvědět "o problémech exportu do herního engine". Předpokladem je uživatelská znalost 3DSMAX, nějaké to povědomí o 3D enginech, grafických API a lineární algebře.
17:15 – 18:00
Lubor Kopecký Právní aspekty vývoje her video
(42 MB)
   
Při tvorbě každé nezávislé hry vzniká vědomě i nevědomě mnoho právních vztahů, jejichž podstatu zná jen malá část herních tvůrců. Hlavním cílem přednášky je osvětlení často zaměňovaných pojmů autorská a majetková práva.
18:10 – 19:10
Vladimír "Semo" Semotán
Jaromír "Punčin" Punčochář
Optimalizace grafiky pro grafiky video
(74 MB)
   
Vysvětlení procesu renderování s hardware akcelerací pro grafiky. Rady jakým zpusobem dělat modely, textury a scény, aby co nejméně plýtvaly systémovými zdroji.
19:20 – 20:05
Michal Mach (IS) Technologie motion capture v praxi video
(96 MB)
   
Přehled motion capture technologií s detailnějším popisem optického snímání. Problematika snímání pohybu a postprodukce dat.
20:15 – 22:00
Jan "Riva" Halfar Pixel Art Workshop video
(189 MB)
   
Přichází renesance tohoto dávno zapomenutého umění. Naštestí bylo od slavných dob Amigy streženo digitálními mnichy.
Neděle
10:00 – 15:00
Setkání vývojářů, konzultace
Setkání vývojářů v restauraci Hvězda, osobní konzultace s přednášejícími, závěr akce.

Restauraci Hvězda naleznete na adrese – U zoologicke zahrady 3, Brno. Bližší informace, aneb "Jak se dostat do Hvězdy", uveřejníme v nejbližsí době, a také budou náležitě sděleny během GDS.


TOPlist