Akce GDS 2004 proběhla 5.–7. března 2004
Místo: Česká republika → Brno → část Žabovřesky (tzv. Žabiny) → kulturní dům Rubín (mapa)
Druhý ročník GDS se konal pod záštitou firmy Microsoft a ve velkém stylu. Ve dvou přednáskových sálech se vystřídalo více než 20 přednášejících, nechyběly ani workshopy a panelové diskuse například se zástupci největších českých profesionálních vývojářských firem. Akci navštívílo více než 300 lidí.
PROGRAM | ||
---|---|---|
Pátek (pouze velký sál) | ||
18.00–18.10 | Pár slov k zahájení konference | |
18.15–21.00 | Životopisy projektů: | |
Anakreon: Berušky 2 | [video] | |
SD3D: SpaceDroids3D | [video] | |
Future Games: Posel smrti | [video] | |
PUPworX: Monarchia | [video] | |
Cybergames: Starship Trooper | [video] | |
Altar: UFO Aftermath | [video] | |
Pterodon: Vietcong | [video] | |
21.00–21.45 | por. Ing. Petr "Dempsey" Františ: Profesionální hry - vojenské simulátory a trenažéry | [video] |
22.00–23.00 | panelová diskuse s profesionálními vývojáři | [video] |
Sobota (Velký sál) | ||
C 9:00–9:45 | Michal "Kofola" Šimoník (AnakreoN): programování 3D zvuku | [video] |
C 9:50–10:50 | Martin "Alien" Procházka (PUPworX): AI - úvod a teorie (stavové automaty, pathfinding, expertní systémy) | [video] |
GD 11:00–12:00 | Martin "Ammo" Babarík (IS): story development | [video] |
C 14:00–15:00 | Jan Stoklasa (Microsoft): představení .NET, ukázka vývoje logické hry | [video] |
C 15:15–16:15 | Jan Šeda (Microsoft): DX9 a NET kód, presentační subsystém Longhornu | [video] |
C 16:30–17:00 | Petr "esc" Hubáček (Frooze): vývoj her pro PocketPC | [video] |
C 17:15–18:15 | doc. Ing. Jiří Sochor, CSc. (FI MUNI): LOD - změna detailnosti geometrie, použití LODu | [video] |
C 18:30–19:15 | Martin "Komat" Stránský (AnakreoN): programování a import 3D animací | [video] |
G+C 19.30–20.30 | Martin Klíma & Tomáš Hlucháň (Altar): jak dělat "rychlou" grafiku | [video] |
21.00–21.30 | Vyhlášení výsledků 3D Contest | [video] |
Sobota (malý sál) | ||
G 9.00–9.45 | Martin "Mr. Blender" Tkadlčík: Blender jako plnohodnotný modeler | [video] |
G 10.00–10.45 | Leoš „Sniffer“ Janek: tipy a triky pro 3ds max 6 | [video] |
C 11.00–12.00 | Jiří "Fila" Filipovič (PUPworX): AI - neuronové sítě a genetické algoritmy | [video] |
12.00–? | Panelová diskuse s vývojáři | [video] |
C 14.00–14.30 | Tomáš Hrdlička (3open): XML - úvod, využití ve hrách | [video] |
G 15.00–15.45 | Roman Vrbovský: teorie a praxe použití Final Gathering (mr) | |
G 16.00–16.45 | Koza & Riva (RUMduo): Lightwave jako nástroj pro gamedeveloping | [video] |
G 17.00–17.45 | Jan "animaniak" Krejčíř: optimalizace scén aneb jak učinit render rychlým | |
Neděle | ||
10.00–12.00 | První várka dílen: | |
C Fila & Alien: AI - praktická ukázka algoritmů AI | ||
G Roman Vrbovský: XSI rigovaní a animace | ||
G Riva: pixel by pixel art | ||
GD Ammo: game design | ||
14:00–16:00 | Druhá várka dílen: | |
C Tomáš Hrdlička: praktická ukázka využití XML v modelu klient-server | ||
G Jan Pravda: jak na lowpoly modelování | ||
G Powermac: texturovaní a jeho možnosti (3ds max) | ||
GD Ammo: game design | ||
16.00–16.15 | Pár slov k zakončení konference |
Neděle patřila kutilům. Když nepoberete z přednášek, můžete se vyžít v této praktické části.
prekvizity: umět s textovým editorem
Al!eN a Fila (oba PUPworX n.p.) - dílny směrováné na praktické ukázky grafových algoritmů, neuronových sítí a genetických algoritmů. Vedoši zajistí i teoretické osvětlení dosud neosvíceným. Hlavní náplní bude experimentování s učícími se systémy předem připravených aplikací. Není ani nutno umět programovat, půjde o to naučit se správně si natrénovat jednoduché neuronové sítě pro řešení typických herních problémů. Příklady jsou z knih AI techniques for game programming a Game programming gems. Našli nebo jste udělali něco, co by se nám hodilo? Informujte nás!
prekvizity: přednáška o XML nebo jeho znalost
Tomáš Hrdlička (3open) taje komunikace mezi serverem a klientem v XML dialektech. Doporučeno hlavně budoucím tvůrcům on-line her.
prekvizity: náhlé záchvaty kreativity
AMMO (Illusion softworks) za pomoci Martina Klímy a Tomáše Pluhaříka vedl dílnu o game design dokumentech k imaginární hře. Původně byla akce zamýšlena pro menší počet předem registrovaných účastníků (zde je ukázka registračního emailu ;) a proto poté co se na ni dostavilo asi 100 lidí bylo treba změnit systém a workshop se prodloužil až do odpoledních hodin.
Riva vám osvětlil techniku, kterou v dnešní době užijete hlavně na hrách pro mobilní zařízení a zároveň všeobecné základy osvětlování a animace.
Trueman předvedl různé metodiky lowpoly modelování v prostředí GMAX.
Roman Vrbovský ukázal jak na animace postav.
Malou doprovodnou akcí bylo vyhlášení výsledků partnerské soutěže 3D contest, pořádané Mikrogenem.
FOTOGALERIE | |
---|---|
Fotoreportáž | |
Pátek | kajisco | tommy |
Sobota | kajisco | tommy |
Neděle | kajisco | pablo |
Nerozděleno | alien |
ČLÁNKY | |
---|---|
magazin.ceske-hry.cz | Ohlédnutí za Game Developers Session |
Black Light Studio | článek |
Game Developers Session 2004 | je to tady |
doupe.cz | Game Developers Session 2004 — tak jaká byla? |
freehry.doupe.cz | Bagety a sendviče zdarma. Kdo jich nejvíce pozřel? |