.[ ČeskéHry.cz ].

Akce GDS 2004 proběhla 5.–7. března 2004
Místo: Česká republika → Brno → část Žabovřesky (tzv. Žabiny) → kulturní dům Rubín (mapa)

Druhý ročník GDS se konal pod záštitou firmy Microsoft a ve velkém stylu. Ve dvou přednáskových sálech se vystřídalo více než 20 přednášejících, nechyběly ani workshopy a panelové diskuse například se zástupci největších českých profesionálních vývojářských firem. Akci navštívílo více než 300 lidí.

PROGRAM
Pátek (pouze velký sál)
18.00–18.10 Pár slov k zahájení konference
18.15–21.00 Životopisy projektů:
Anakreon: Berušky 2 [video]
SD3D: SpaceDroids3D [video]
Future Games: Posel smrti [video]
PUPworX: Monarchia [video]
Cybergames: Starship Trooper [video]
Altar: UFO Aftermath [video]
Pterodon: Vietcong [video]
21.00–21.45 por. Ing. Petr "Dempsey" Františ: Profesionální hry - vojenské simulátory a trenažéry [video]
22.00–23.00 panelová diskuse s profesionálními vývojáři [video]
Sobota (Velký sál)
C 9:00–9:45 Michal "Kofola" Šimoník (AnakreoN): programování 3D zvuku [video]
C 9:50–10:50 Martin "Alien" Procházka (PUPworX): AI - úvod a teorie (stavové automaty, pathfinding, expertní systémy) [video]
GD 11:00–12:00 Martin "Ammo" Babarík (IS): story development [video]
C 14:00–15:00 Jan Stoklasa (Microsoft): představení .NET, ukázka vývoje logické hry [video]
C 15:15–16:15 Jan Šeda (Microsoft): DX9 a NET kód, presentační subsystém Longhornu [video]
C 16:30–17:00 Petr "esc" Hubáček (Frooze): vývoj her pro PocketPC [video]
C 17:15–18:15 doc. Ing. Jiří Sochor, CSc. (FI MUNI): LOD - změna detailnosti geometrie, použití LODu [video]
C 18:30–19:15 Martin "Komat" Stránský (AnakreoN): programování a import 3D animací [video]
G+C 19.30–20.30 Martin Klíma & Tomáš Hlucháň (Altar): jak dělat "rychlou" grafiku [video]
21.00–21.30 Vyhlášení výsledků 3D Contest [video]
Sobota (malý sál)
G 9.00–9.45 Martin "Mr. Blender" Tkadlčík: Blender jako plnohodnotný modeler [video]
G 10.00–10.45 Leoš „Sniffer“ Janek: tipy a triky pro 3ds max 6 [video]
C 11.00–12.00 Jiří "Fila" Filipovič (PUPworX): AI - neuronové sítě a genetické algoritmy [video]
12.00–? Panelová diskuse s vývojáři [video]
C 14.00–14.30 Tomáš Hrdlička (3open): XML - úvod, využití ve hrách [video]
G 15.00–15.45 Roman Vrbovský: teorie a praxe použití Final Gathering (mr)
G 16.00–16.45 Koza & Riva (RUMduo): Lightwave jako nástroj pro gamedeveloping [video]
G 17.00–17.45 Jan "animaniak" Krejčíř: optimalizace scén aneb jak učinit render rychlým
Neděle
10.00–12.00 První várka dílen:
C Fila & Alien: AI - praktická ukázka algoritmů AI
G Roman Vrbovský: XSI rigovaní a animace
G Riva: pixel by pixel art
GD Ammo: game design
14:00–16:00 Druhá várka dílen:
C Tomáš Hrdlička: praktická ukázka využití XML v modelu klient-server
G Jan Pravda: jak na lowpoly modelování
G Powermac: texturovaní a jeho možnosti (3ds max)
GD Ammo: game design
16.00–16.15 Pár slov k zakončení konference

Workshopy

Neděle patřila kutilům. Když nepoberete z přednášek, můžete se vyžít v této praktické části.

AI

prekvizity: umět s textovým editorem

Al!eN a Fila (oba PUPworX n.p.) - dílny směrováné na praktické ukázky grafových algoritmů, neuronových sítí a genetických algoritmů. Vedoši zajistí i teoretické osvětlení dosud neosvíceným. Hlavní náplní bude experimentování s učícími se systémy předem připravených aplikací. Není ani nutno umět programovat, půjde o to naučit se správně si natrénovat jednoduché neuronové sítě pro řešení typických herních problémů. Příklady jsou z knih AI techniques for game programming a Game programming gems. Našli nebo jste udělali něco, co by se nám hodilo? Informujte nás!

XML

prekvizity: přednáška o XML nebo jeho znalost

Tomáš Hrdlička (3open)   taje komunikace mezi serverem a klientem v XML dialektech. Doporučeno hlavně budoucím tvůrcům on-line her.

Game design

prekvizity: náhlé záchvaty kreativity

AMMO (Illusion softworks) za pomoci Martina Klímy a Tomáše Pluhaříka vedl dílnu o game design dokumentech k imaginární hře. Původně byla akce zamýšlena pro menší počet předem registrovaných účastníků (zde je ukázka registračního emailu ;) a proto poté co se na ni dostavilo asi 100 lidí bylo treba změnit systém a workshop se prodloužil až do odpoledních hodin.

pixel by pixel

Riva vám osvětlil techniku, kterou v dnešní době užijete hlavně na hrách pro mobilní zařízení a zároveň všeobecné základy osvětlování a animace.

lowpoly modelování

Trueman předvedl různé metodiky lowpoly modelování v prostředí GMAX.

XSI rigovani, animace

Roman Vrbovský ukázal jak na animace postav.

Czech 3D Open Contest

Malou doprovodnou akcí bylo vyhlášení výsledků partnerské soutěže 3D contest, pořádané Mikrogenem.

FOTOGALERIE
Fotoreportáž
Pátek kajisco | tommy
Sobota kajisco | tommy
Neděle kajisco | pablo
Nerozděleno alien
ČLÁNKY
magazin.ceske-hry.cz Ohlédnutí za Game Developers Session
Black Light Studio článek
Game Developers Session 2004 je to tady
doupe.cz Game Developers Session 2004 — tak jaká byla?
freehry.doupe.cz Bagety a sendviče zdarma. Kdo jich nejvíce pozřel?
KE STAŽENÍ
Videa z přednášek
Blender (27 MB)
ALTAR Interactive UFO: Aftermath (29 MB)
AnakreoN Berušky 2 (22 MB)
Cybergames StarshipTrooper (10 MB)
Microsoft DirectX 9, .NET, Windows Longhorn (45 MB)
Jiří Sochor Level Of Detail
Modelování v LightWave (43 MB)
Novinky v 3ds max 6 (30 MB)
Neuronové sítě, genetické algoritmy (40 MB)
PupWorx Monarchia (12 MB)
Panelová diskuse (pátek) (40 MB)
Panelová diskuse (sobota) (48 MB)
Plastic reality Vývoj her (30 MB)
Dempsey Vojenské simlátory (24 MB)
Kofola Programování 3D zvuku (20 MB)
Komat Import 3D animací (22 MB)
Microsoft Představení technologie .NET (31 MB)
Future Games Posel Smrti (27 MB)
Pterodon Vietcong (42 MB)
Vyhlášení 3D Contestu (9 MB)
SD3D SpaceDroids3D (5 MB)
Stavové automaty, pathfinding, expertní systémy (21 MB)
Ammo Story development (23 MB)
Altar Jak dělat "rychlou" grafiku (27 MB)
Tomáš Hrdlička XML ve hrách (20 MB)
Esc Vývoj her pro PocketPC (13 MB)
Slajdy z přednášek
Anakreon Berusky
Future Games Posel Smrti
PupWorx Monarchia
3d Contests
Alien AI
Esc PocketPC
Kofola 3d zvuk
Komat prednaska
Microsoft Longhorn
Programovani .net
TOPlist