Letošní ročník GDS proběhne ve dnech 11. - 13. května 2007 v brněnském kulturním domě Rubín.
Informace o GDS | ||||
---|---|---|---|---|
ceskehry@ceskehry.cz | ||||
Feedback ke Game Developers Session | ||||
feedback formulář | ||||
Pátek - Prezentace | ||||
Velký Sál | ||||
17:30 | ||||
Slavnostní zahájení | ||||
18:00 | ||||
First Reality | AlternativA | |||
18:40 | ||||
Handjoy | The Titans, JumpMania | |||
19:00 | ||||
SleepTeam Labs + Handjoy | Java Bulánci | |||
19:20 | ||||
SleepTeam Labs | IWannaPlay.com | |||
19:40 | ||||
3Division | Attack on Pearl Harbor | |||
20:00 | ||||
Tomáš Pluhařík / Mindware Studios | Adrenalin development | |||
Mersey | ||||
21:00 | ||||
Zahájení | ||||
22:00 | ||||
Udílení cen | ||||
v průběhu večera | ||||
DJ Martin Zavřel | Noční Párty - remixy herní hudby | |||
Sobota - Přednášky | ||||
Velký Sál | ||||
9:30 | ||||
Zahájení | ||||
10:00 | ||||
Matouš "Erric" Ježek | Stavba herního příběhu | |||
Jak rychle a efektivně vybudovat herní příběh, který zaujme. Jak hráči předat příběhovou myšlenku, jak mu pomoci vcítit se do hry, aby si příběh patřičně užil, a jak jej motivovat k tomu, aby chtěl hrát právě ten vámi vytvořený. | ||||
11:00 | ||||
David Filip / XactiCZ | Casual Games | |||
Přednáška balancující na pokraji game designu a herního businessu. Co jsou to ty casual hry zač, které hry se prodávají a proč jiné hnijí na serverech. | ||||
12:00 | ||||
Ing. Martin Dvořák Ph.D. + Jaroslav Peňaška / BENETA.cz | Tvořivost a obchod v Second Life | |||
Second Life je nejen zajímavá a tvůrčí a sociálně sbližující zábava, ale také skvělá příležitost pro všechny obchodníky, designery a programátory. Dává možnost využít svůj talent, seberealizovat se, splnit si svoje sny a navíc svoje schopnosti prodat. Za jeden den je možné postavit budovu nebo navrhnout auto a ještě ten večer je možné jej prodat prvním zákazníkům z celého světa. | ||||
13:00 | ||||
Polední pauza | ||||
14:00 | ||||
Jarek Kolář / Illusion Softworks | Minimalistický přístup k designu her | |||
Flashová minihra nebo next-gen projekt. Jak udělat kvalitní hru a nezničit se. Zastavte megalománii. Postřehy pro herní designéry malých i větších vývojářských týmů. | ||||
15:00 | ||||
Štěpán Bechyňský / Microsoft | Platforma Silverlight | |||
Silverlight, dříve známý pod označením WPF/E, je nový plug-in Microsoftu pro internetové prohlížeče, který slouží pro vykreslování vektorové grafiky, přehrávání multimédií a tvorbu animací přímo na webových stránkách. | ||||
16:00 | ||||
Tomáš "Josh" Lamr / freshgui.com | Platforma XNA | |||
XNA je nová platforma společnosti Microsoft, která přibližuje vývoj moderních videoher širší veřejnosti a ulehčuje práci profesionálním vývojářům. Jako první zdarma dostupná platforma umožňuje souběžný vývoj hry jak pro osobní počítače tak pro herní konzole nové generace. | ||||
17:00 | ||||
Martin Zavřel / Illusion Softworks | Hudba ve hrách | |||
Hudba je často podceňovanou složkou herních projektů, přitom jde o perfektní nástroj pro vyvolání správné emoce. Přednáška pro začínající i pokročilé vývojáře pronikne do specifických odlišností herní hudby např. od filmové a nabídne také pohled na postup hudební produkce v rámci AAA her. | ||||
18:00 | ||||
Štěpán Hrbek / Lightsprint | Realtime globální osvětlení | |||
Vše o globálním osvětlení počítaném v reálném čase - dema, algoritmy, knihovny, realtime raytracing, realtime radiosita, penumbra shadows | ||||
19:00 | ||||
Adam Konrád / Quake.cz | Vývoj hry na Quake 3 Engine | |||
Komplexní úvod do problematiky vývoje hry na Quake 3 Engine. Budou probrány všechny aspekty této problematiky od tvorby assetů přes leveldesign až k programování, včetně demonstrace praktických příkladů z vývoje projektu FPScore. | ||||
20:30 | ||||
Zakončení | ||||
Malý Sál | ||||
10:00 | ||||
Lubor Kopecký / SleepTeam Labs | Financování vývoje nezávislých her | |||
V současné době existuje v ČR celá řada způsobů, jak lze financovat vývoj nezávislého herního titulu. Cílem této přednášky je představit podrobněji jednotlivé formy financování a doložit je na konkrétních případech z praxe. Řeč bude o všech možnostech, od těch nepřijatelných (vydavatelé a rizikoví investoři), přes nejčastěji využívané (granty, koprodukce, samofinancování), až po ty, které na svůj rozmach teprve čekají (sponzoring, product placement). | ||||
11:00 | ||||
Lukáš Codr / Illusion Softworks | Project management | |||
Základy projektového managementu herního týmu s důrazem na vytvoření milestonového plánu, určení standardů pro jednotlivé položky plánu, systém odevzdávek vydavateli a průběžné testování částí hry. Přednáška přinese konkrétní informace o tom, jak probíhá interní řízení herního projektu a projektová komunikace s vydavatelem. | ||||
12:00 | ||||
Ivan Rylka / Illusion Softworks | Normal mapping | |||
Teorie a praxe normálových map ve hrách. Úvod do problematiky, možnosti a způsoby zpracování. | ||||
13:00 | ||||
Polední pauza | ||||
14:00 | ||||
Václav Hodek / LifeWeb Interactive | Efektivní vývoj mobilních her | |||
Dovíte se, jak probíhá vývoj dnešních mobilních her (používání IDE, Ant, Antenna, vhodné emulátory, vhodné formáty pro zpracování grafiky, textů a dialogů, lokalizace, portace na další telefony apod.), jaké problémy při vývoji vznikají a jak je řešit, jaké zásady dodržovat a jak využít nové možnosti J2ME (Bluetooth, používání kamery, čtení čárových kódů, nahrávání zvuků apod.) | ||||
15:00 | ||||
Pavel „Powermac“ Hruboš) | Teorie animace | |||
Práce s časem je podceňovanou součástí tvorby každého multimediálního díla nebo statického obrázku. Jak zlepšit výrazové prostředky vaší práce (gestika, mimika, pohyb). Rady pro začínající animátory. | ||||
16:00 | ||||
Martin Pecina | Anatomie pro designery a modeláře | |||
Základní anatomické charakteristiky člověka a humanoidních bytostí: proporce, kosti a klouby, svalstvo, mimika. Hlavní konstituční typy, pohlavní, věkové a rasové odlišnosti jednotlivých jedinců. | ||||
17:00 | ||||
Roman „Quiark“ Plášil | Začlenění jazyka Python do hry v C++ | |||
Motivace k použití skriptovacího jazyka ve hře - výhody ale i nevýhody. Představení nástrojů, které mohou ulehčit práci (Boost.Python a Pyste) a jak to celé zkompilovat (Visual Studio a Linux). Porovnání rychlosti skriptovacího jazyka oproti C++. | ||||
18:00 | ||||
Michal "Sirall" Červenka + Jiří "Goddard" Prajzner | Java a OpenGL | |||
Přednáška by Vás měla seznámit s výhodami jazyku Java 5 (resp. 6) z ohledem na 3D grafiku a knihovnu OpenGL. V první polovině přednášky Vás Goddard seznámí s knihovnou J3D a výklad zakončí zkráceným úvodem do používání CG Shaderů v Jave. V Druhé polovině přednášky Vás Sirall seznámí s nejznámějšími knihovnami využívající OpenGL syntaxe a detailně vysvětlí příkazy OpenGL na knihovně lwjgl. Celá přednáška bude provázena ukázkami aplikací. | ||||
19:30 | ||||
Tomáš Pluhařík / Mindware Studios | Kontroverze a násilí ve hrách | |||
Malé zamyšlení na téma násilí ve hrách v souvislosti s médii a politikou. Rozvinutí teorie o střetu pasivních a interaktivních médií a několik praktických rad. | ||||
19:30 | ||||
Zakončení | ||||
Neděle - Dílny | ||||
Velký Sál | ||||
9:30 | ||||
Zahájení | ||||
10:00 | ||||
Jan "Riva" Halfar / PixelLive | Grafika a game design | |||
Poradna pro začínající nezávislé vývojáře, zaměřená především na otázky grafiky a game designu. Rozebereme společně předložené projekty a poukážeme na případné chyby či nedostatky. | ||||
11:00 | ||||
Pavel Barák / Handjoy | Vývoj mobilních her | |||
Vývoj na mobilní telefony aktuálně představuje velmi výhodnou oblast pro malé nezávislé vývojářské týmy. Zjistěte jak probíhá tvorba mobilní hry, na co při návrhu myslet, co obnáší testing a portace na jednotlivá zařízení, zda se vyplatí využívat další technologie mobilního telefonu nebo jaké podmínky musí hra splňovat, aby byla nasazena na trhu. Celý workshop bude koncipován jako diskuze na toto téma. | ||||
14:00 | ||||
Zakončení | ||||
Malý Sál | ||||
10:00 | ||||
Marek Novosad / SleepTeam Labs + Vladimír Geršl | Moderní grafické efekty | |||
Tato dílna představí možnosti, jak navrhovat moderní grafické efekty ve hrách, jako je vlnění povrchu, voda, pohled přes sklo či barevné filtry. Velký prostor bude též věnován travnatým povrchům a jejich generování. | ||||
11:00 | ||||
Ladislav „BigBoss“ Dobrovský / BDS Games | Rychlý vývoj GUI s GTK+ a Glade | |||
Ukázka výhod uložení GUI v XML souboru a jeho dynamického načtení v programu. Základní principy GTK+. Propojení s programem pomocí callbackových funkcí. Práce s prvky GUI, které je třeba měnit za běhu programu. V případě zájmu i ukázka propojení s OpenGL přes knihovnu GTKGLext. | ||||
Hra očima grafika aneb Oko bere | ||||
V rámci letošního ročníku GDS budou vyhlášeny a oceněny tři projekty, které se budou nejvíce líbit odborné porotě z firmy Illusion Softworks. Vybrané projekty budou oceněny a také představeny a okomentovány porotou. Přihlásíte-li svůj herní projekt, máte šanci získat zajímavou cenu, přitáhnout pozornost hodnotitelů či se s nimi střetnout v názorové diskusi nad projektem. Když se nepřihlásíte, můžete se při prezentaci oceněných projektů přinejmenším dozvědět, jakým okem se dívají na herní grafiku profesionálové z oboru. Hodnotitelé navíc slibují, že v případě zájmu alespoň stručně okomentují i projekty, které nebudou vybrány, ale jejich tvůrci budou stát o názor vývojářů z praxe. Podmínky soutěže Přihlásit můžete jakýkoliv herní titul pro osobní počítač, bez ohledu na téma a žánr. Hra může být zpracována v jakémkoliv grafickém editoru, může být 2D i 3D a nemusí být dokončená. Důležité je, aby byla hra v době hodnocení hratelná a pocházela z vaší vlastní dílny. Spoléháme na vás, že přihlásíte pouze své originální projekty, nikoliv kopie či napodobeniny. Soutěž má úmyslně velmi volné zadání, abyste mohli představit to nejlepší ze své tvorby, zapojit veškerý tvůrčí potenciál a připravit tak hodnotitelům horké chvilky při výběru! Přihlášení projektu Zašlete instalační soubor spolu s následujícími informacemi na adresu ceskehry@ceskehry.cz
Uzávěrka pro přihlášky projektů je 8. 5. 2007, 24:00 hod. Vyhlášení a komentář k oceněným projektům proběhne v pátek 11. 5. od 22:00 v brněnském klubu Mersey (www.mersey.cz). Autoři třech oceněných projektů získají supervýkonou grafickou kartu ASUS 8800GTS 320MB, GeForce nx8800GTS PCI Express x16 SLi HDTV 2xDVI. Kritéria hodnocení Protože soutěž je zaměřena převážně na grafiku, jediným hodnoceným kritériem bude vizuální a estetické zpracování projektu. Porota Projekty budou hodnotit a živě komentovat tito profesionálové z praxe
Soutěže se mohou zúčastnit pouze projekty vydané během posledních dvou let. Pošlete svůj projekt a využijte možnosti získat cennou radu a odbornou kritiku od špičkových profesionálů, kteří se podíleli na vývoji titulů jako je Mafie, Hidden & Dangerous nebo Vietcong! Těšíme se na vaše projekty! Tým organizátorů soutěže Illusion Softworks, a.s. si vyhrazuje právo soutěž zrušit. |
||||
Výherci soutěže "Oko bere" | ||||
Catnap Games U-Brothers Rage in Grass |
||||
Účastníci soutěže "Oko bere" | ||||
300AD 7thSquad Team BDS Games Bez Nazvu Catnap Games Crazy Animals Czech F1 Manager DataWeb DataWeb DataWeb FPSCORE Jazzuo Keensoft & MaxTech Mlat Software MM Studio Nightmare studios Odpadlici z jinych tymu Pracuji Sam Project Ignis Team Rake in Grass Rake in Grass SGS StarShip U-Brothers VI Soft VladR Games |